ответ: 1. Have you ever received a prize at school? (получал ли ты призы в школе)
– Yes, I have(да); No, I haven’t(нет)
2. Have you ever been abroad? (был ли когда-нибудь за границей)
– Yes I have (да); No, I haven’t (нет)
3. Have you ever visited art gallery (посещал ли галлерею искусства)
– Yes, I have (да); No, I haven’t (нет)
4.Have you ever performed in a school concert (участвовали ли в школьном концерте)
– Yes, I have (да); No, I haven’t(нет)
5. Have you decided what you want to do after school (решили ли что будете делать после школы)
– Yes, I have(да); No, I haven’t (нет). можно ещё добавить что решили, например I want to become a doctor (хочу быть врачом)
6. Have you made any plans for summer?(составили ли планы на лето)
–Yes, I have(да); No, I haven’t (нет). опять же, можно добавить какие планы составили
7. Have you ever lost anything valuable? (теряли что-нибудь ценное)
– Yes, I have(да); No, I haven’t (нет). можете рассказать что теряли.
8. Have you got a favourite school subject?(есть ли любимый школьный предмет)
–Yes, I have (да);No, I haven’t(нет). советую сказать что ваш любимый предмет – английский. возможно к вам придираться в этом случае не будут :)
Фух, ну вроде всё.
Контрольная работа
Вариант 1
1. Заверши предложения, используя is, am, are:
1) Len __is___ a good student. Mother Mary and father Jack __are__ happy.
2) We by the shop. It an old shop.
3) Where you from? you from Leeds?
4) Larry and Pete in Moscow. Bess in Moscow too.
2. Соедини сочетания букв со звуками, которые они передают:
ir [ t∫ ]
or [ ɜ: ]
ch [ ks ]
x [ Ↄ: ]
3. Соедини эти английские и русские слова:
nurse а. папоротник
queen б. медсестра
fern в. королева
lemon г. спичка
match д. брат
bird е. лимон
brother ж. русалка
mermaid з. птица
4. Напиши 3 предложения о том, кого/что ты любишь и объясни почему:
1) I like chimps. They are funny.
2) I like
3) I like
4) I like
5. Переделай предложения по образцу:
1) It is a box. They are boxes.
2) It is a mermaid.
3) She is a good nurse.
4) He is a pupil.
6. Расставь слова так, чтобы получились предложения, и запиши их.
1. is / granny / old / sad / and.
Granny is old and sad.
2. book / is / sad / a / it.
3. a / is / pilot / Pete / good.
4. can / she / a / see / birch.
7. Заполни пропуски недостающими предлогами by, on, in, under.
1. Mary and Kate are _in_ the street. They are the shop. Kate can see cakes and sweets the shop. They are good.
2. Kim and Rex are the park.
Kim is the bench. Rex is the bench. They are happy.
8. Напиши множественное число существительных:
nurse – nurses
girl -
mermaid -
fern -
bird -
desk -
Вариант 2
2) I a pupil, I not a student.
3) Missy my cat. It cute and funny.
4) Your brothers not in Rome. They in Paris.
qu [ au ]
sh [ ɜ: ]
ur [ ∫ ]
ou [ kw ]
servant а. виноград
grapes б. апельсин
orange в. слуга
tulip г. студент
student д. девочка
birch е. тюльпан
girl ж. летчик
pilot з. береза
2) It is a plane.
3) She is a cute girl.
4) He is a cook.
2. is / Len / not / happy.
3. are / in / they / London.
4. can / they / a / see / cat.
bag -
servant -
banana -
turtle -
bed -
Объяснение:
ответ: 1. Have you ever received a prize at school? (получал ли ты призы в школе)
– Yes, I have(да); No, I haven’t(нет)
2. Have you ever been abroad? (был ли когда-нибудь за границей)
– Yes I have (да); No, I haven’t (нет)
3. Have you ever visited art gallery (посещал ли галлерею искусства)
– Yes, I have (да); No, I haven’t (нет)
4.Have you ever performed in a school concert (участвовали ли в школьном концерте)
– Yes, I have (да); No, I haven’t(нет)
5. Have you decided what you want to do after school (решили ли что будете делать после школы)
– Yes, I have(да); No, I haven’t (нет). можно ещё добавить что решили, например I want to become a doctor (хочу быть врачом)
6. Have you made any plans for summer?(составили ли планы на лето)
–Yes, I have(да); No, I haven’t (нет). опять же, можно добавить какие планы составили
7. Have you ever lost anything valuable? (теряли что-нибудь ценное)
– Yes, I have(да); No, I haven’t (нет). можете рассказать что теряли.
8. Have you got a favourite school subject?(есть ли любимый школьный предмет)
–Yes, I have (да);No, I haven’t(нет). советую сказать что ваш любимый предмет – английский. возможно к вам придираться в этом случае не будут :)
Фух, ну вроде всё.
Контрольная работа
Вариант 1
1. Заверши предложения, используя is, am, are:
1) Len __is___ a good student. Mother Mary and father Jack __are__ happy.
2) We by the shop. It an old shop.
3) Where you from? you from Leeds?
4) Larry and Pete in Moscow. Bess in Moscow too.
2. Соедини сочетания букв со звуками, которые они передают:
ir [ t∫ ]
or [ ɜ: ]
ch [ ks ]
x [ Ↄ: ]
3. Соедини эти английские и русские слова:
nurse а. папоротник
queen б. медсестра
fern в. королева
lemon г. спичка
match д. брат
bird е. лимон
brother ж. русалка
mermaid з. птица
4. Напиши 3 предложения о том, кого/что ты любишь и объясни почему:
1) I like chimps. They are funny.
2) I like
3) I like
4) I like
5. Переделай предложения по образцу:
1) It is a box. They are boxes.
2) It is a mermaid.
3) She is a good nurse.
4) He is a pupil.
6. Расставь слова так, чтобы получились предложения, и запиши их.
1. is / granny / old / sad / and.
Granny is old and sad.
2. book / is / sad / a / it.
3. a / is / pilot / Pete / good.
4. can / she / a / see / birch.
7. Заполни пропуски недостающими предлогами by, on, in, under.
1. Mary and Kate are _in_ the street. They are the shop. Kate can see cakes and sweets the shop. They are good.
2. Kim and Rex are the park.
Kim is the bench. Rex is the bench. They are happy.
8. Напиши множественное число существительных:
nurse – nurses
girl -
mermaid -
fern -
bird -
desk -
Контрольная работа
Вариант 2
1. Заверши предложения, используя is, am, are:
1) Len __is___ a good student. Mother Mary and father Jack __are__ happy.
2) I a pupil, I not a student.
3) Missy my cat. It cute and funny.
4) Your brothers not in Rome. They in Paris.
2. Соедини сочетания букв со звуками, которые они передают:
qu [ au ]
sh [ ɜ: ]
ur [ ∫ ]
ou [ kw ]
3. Соедини эти английские и русские слова:
servant а. виноград
grapes б. апельсин
orange в. слуга
tulip г. студент
student д. девочка
birch е. тюльпан
girl ж. летчик
pilot з. береза
4. Напиши 3 предложения о том, кого/что ты любишь и объясни почему:
1) I like chimps. They are funny.
2) I like
3) I like
4) I like
5. Переделай предложения по образцу:
1) It is a box. They are boxes.
2) It is a plane.
3) She is a cute girl.
4) He is a cook.
6. Расставь слова так, чтобы получились предложения, и запиши их.
1. is / granny / old / sad / and.
Granny is old and sad.
2. is / Len / not / happy.
3. are / in / they / London.
4. can / they / a / see / cat.
7. Заполни пропуски недостающими предлогами by, on, in, under.
1. Mary and Kate are _in_ the street. They are the shop. Kate can see cakes and sweets the shop. They are good.
2. Kim and Rex are the park.
Kim is the bench. Rex is the bench. They are happy.
8. Напиши множественное число существительных:
nurse – nurses
bag -
servant -
banana -
turtle -
bed -
Объяснение: