Слушать х. слушать некоторые люди говорят о проблемах окружающей среды. затем сопоставьте колонки (1-5) на заявления (а-f). есть один дополнительный заявления. а. диктор не нравится идея авто-группировки в первую очередь. 46. динамик б. говорящий хочет что-то сделать для окружающей среды, но это не легко для него/нее. 47. динамик с. спикер хочет присоединиться к экологической организации. 48. динамик д. спикер не считает, что земля восстановится от повреждений, она понесла. 49. динамик е. спикер нашел решение своей проблеме после разговора с другим. 50. динамик ф. спикер понял, что он/она должен был сделать свою часть для окружающей среды после просмотра тв-шоу.
Read the first paragraph again and answer the following questions: 1is the school system the same all over the uk? other 2when does the school year begin in england and wales? september 1 3how many terms are there in a school year? 4how long is the school day? 2.read the second paragraph again, study the diagram and answer the following questions: 1 when do children in england and wales start school? 2 how long is compulsory education? do parents have to pay for school? 3 do many british kids attend public schools? 3.read the third paragraph again, study the diagram and answer the following questions: 1how long does secondary school last? 2what subjects do kids study at primary school? 3do kids have to study religious education? 4what other subjects do schools sometimes teach? 4.read the last paragraph again and answer the following questions: 1at what age can students choose subjects to study? 2what do the letters gcse stand for? 3why is it important to pass the gcse?