Help, please stage
proscenium
curtain
foyer
auditorium
stalls
dress circle
pillar
Box
footlights
upper circle
orchestra pit
gallery (balcony)
front 1ights
aisle
proscenium arch
tier
rail
1. The actors started the play on the before the went up.
2. The flowers that draped the took the audience right on to the stage.
3. The actor ran downstage and then further, to the floor.
4. The conductor came out on the stage and called the musicians down to the in front of him.
5. Being just students, they could only afford seats up in the on the very top.
6. The director got to the height of the and had left his assistant to take care
of the things below on the .
7. Some theatres have an intermediate level, called an , between the dress circle and the gallery.
8. He hurried across the polished floor of the into the auditorium - the play was about to start
9. Sitting in the front , he could see the actors well.
10. In the middle of the show the spectators started dancing in the .
11. The child tiptoed from the stage, shielding his eyes from the brightness of the and .
12. They had their own at the Grand Theatre so they could watch the plays in private.
13. There was a blocking her view and she could not see part of the stage.
14. She could have joined the post-game party, but she just knew nothing about it - she was sitting on the second of the stand.
+15. The spectators are kindly asked to hold on to the as you walk the stairs in the upper circle.
2) I can sing well. I like English and Russian songs. Здесь я ничего не поставила..по моему здесь ничего не надо ставить, так и должно быть, нудевой артикль.
3) At the age of four David could read and write. В первом случае я поставила the т.к нам известно время когда это происходило., в 4 года. А о втором случае я ничего не поставила, т.к перед именем артикль не ставится.
4) Did you go to scholl at the age of six? В первом случае я не поставила артикль, т.к привыкла слышать эту фразу без него, по моему так и должно быть, точно не знаю. Во втором случае та же схема. Нам известно время происходящего, в 6 лет.
5) There was an apple in the bag. Where is an apple? Поставила an т.к мы же не знаем какие яблоки лежат в сумке, не знаем.
6) There was a pen on the desk. Where is a pen? С ручкой тоже самое что и с яблоком. Мы не знаем какая ручка лежала на парте.
7) There is a long ruler on the teacher's table. That is the longest ruler we have. Тут определенный стол-учительский. И совершенная форма, а значит тут может быть the и только the.
8) There is a cup on the table. Shall I wash a cup? Т.к неопределённая кружка
9) There are the carpets on the floor. Do you like the carpets? Здесь мн.чл. поэтому никакого a/an быть не должно. Только the
10) There is a picture on the wall. I drew the picture yersterday.
вот:
Местоимения 'some/ any' используются для обозначения "неопределённого/ небольшого" количества предметов или вещества. Они являются определением к существительному и ставятся вместо артикля.
Обычно "some" употребляется в утвердительных предложениях перед исчисляемыми существительными во множественном числе и перед не исчисляемыми существительными. Выполняя функцию определения к исчисляемому существительному во множественном числе "some" имеет значение "несколько/ некоторое количество"
"Any" - обычно употребляется в вопросительных и отрицательных предложениях.