Help Write a little report about food for thought. 1. How does food relate to our brain? 2. Is there any connection between what you eat and how your brain works? Explain it. 3. What substances does our brain need in a purpose to work more functional? 4. What is about your brain? Does it get enough amount of calories, fat and minerals? Explain your answer
В этом задании используются глаголы, которые описывают состояние (state /stative или non-continuous verbs) и во временах группы Continuous не используются, но в некоторых ситуациях они могут употребляться в форме Continuous: в этих случаях они имеют другое значение.
1) A: I'm seeing the dentist this afternoon. (Я иду к стоматологу сегодня днём.)
B: I see. (Понятно.) We can meet tomorrow then.
2) A: Pat enjoys paragliding. (Пэту очень нравится летать на параплане. - нравится вообще, как хобби)
B: And is he enjoying his paragliding holiday in Scotland? (А ему нравится летать на параплане в отпуске в Шотландии? - нравится конкретно в этой поездке сейчас).
3 )A: They are thinking of moving house . (Они подумывают о переезде. - здесь think описывает действие)
B: I don't think it's a good idea. (Не думаю (=состояние), что это хорошая идея. )
4) A: He has a new computer game . (значение глагола: "обладает" - состояние)
B: That's why he's having problems doing his homework. (Теперь он испытывает проблемы с домашними заданиями. - глагол have в данной ситуации описывает действие)
5) A: Who's the girl over there who is looking at the painting? (значение глагола: "смотреть" - действие)
B: I'm not sure but she looks very friendly (значение глагола: "выглядеть, казаться" )
6) The band is appearing on stage next week (значение глагола: "выступает")
B: Indeed. It appears (Кажется) that lots of people will attend the concert
7) A: What are you smelling? (Что ты нюхаешь? "нюхать" - действие)
B: These flowers. They smell just beautiful (Они прекрасно пахнут. "пахнуть" - состояние)
8) A: Does this bag of sugar weigh more than that one? (значение глагола: "весить" - это характеристика)
B: Hold on, mum is weighing them now . (значение глагола: "взвешивать" - это действие)
9) A: Why is he being so difficult ? (значение глагола: "вести себя", то есть, проявляемое качество - только временная характеристика)
B: Oh, some people are just difficult to get on with (здесь речь о постоянной характеристике)
10) A: Why are you tasting the soup? It's not ready. (значение глагола: "пробовать" - это действие)
B: It tastes too salty. Add some water. (значение глагола: "быть на вкус" - это состояние)