1. 1) a 2) an 3) – 4) – 5) – 6) – 7) – 8) – 9) – 10) a 2. 1) isn't it? 2) is it? 3) can you? 4) aren't there? 5) aren't they? 6) are they? 3. 1) we are usually do a lot of different activities at our english classes. for example, develop our speech and grammar skill, retell texts and many others. 2) i'm fond of drawing. 3) i'm doing my homework now. 4) all students write test sometimes. 5) i went for a walk with my friend yesterday. 4. 1) speak 2) says 3) tell 4) talk 5) tell 6) telling 5. 1) my best friend is fifteen years old. 2) she's brunette. 3) she has dark eyes. 4) she is interested in sports. most of all in tennis. 5) she is a good friend. 6. 1) of 2) for 3) to 4) at 5) for 6) — 7) on, to
Мы можем начать это предложение с любого слова, поменять местами любой член предложения, но смысл от этого не изменится«Друзья приходили ко мне вчера вечером».«Ко мне вчера вечером приходили друзья».«Вечером вчера друзья приходили ко мне».Вариантов может быть несколько, пока не закончится количество слов в предложении. Как бы ни выразили свою мысль, собеседнику идею мы сообщили. Постановка членов предложения на разные места может лишь акцентировать внимание на одном факте, который для нас наиболее важен. Например, что в первом предложении друзья приходили именно вчера, а не два дня назад. Во втором – что приходили друзья, а не приезжали родственники. В третьем – что они приходили именно ко мне, а не к соседу.