Исправить ошибки в предложениях 1. What he was given as a prize? 2. Is this crime novel written last year? 3. What was award to the actor? 4. Who was the film directed for? 5. Were this book written by a man? ОЧЕНЬ !
Дорогие друзья, Это письмо я пишу вам из Англии. Меня зовут Нелл Смит. Мне 13 лет. Я хожу в среднюю общеобразовательную школу. Она очень большая. В нашей стране много школ,где вместе учатся девочки и мальчики,но есть и те,где учатся раздельно. Наша школа огромна,здесь много учителей и учеников. У нас есть директор,замдиректора,более 30 учителей и около тысячи учеников. Поскольку школа общеобразовательная,у нас есть как преподаваемые всем предметы,так и дополнительные. В качестве них вы можете выбрать даже уход и домохозяйство. В школу мы ходим пять дней в неделю,с понедельника по пятницу. В субботу и воскресенье -- выходной. В 8:45 я прихожу в школу,уроки начинаются в 9:00. Уроков пять: два до завтрака и три после. После обеда ещё два дополнительных занятия. В 15:40 всё заканчивается и я обычно иду домой. Когда я прихожу домой,то начинаю делать домашние задания. В школе я изучаю 13 предметов: английский,математику,французский,немецкий,биологию,историю, географию,рукоделие,ИЗО,игры,физкультуру,музыку и религию. Заканчивая своё письмо,я хотел бы спросить тебя кое о чём. Так ли сильно общеобразовательные школы Казахстана отличаются от наших? Мальчики и девочки учатся вместе или раздельно? Какие предметы преподаются в вашей школе? Сколько ты их изучаешь? Каков твой учебный день? Отличается от нашего напиши мне о своей школе.
1. Where were you yesterday? — I (was) at home the whole day. — How strange. I (rang) you up at two o'clock, but nobody (answered). — Oh, I (was) in the garden. I (was reading) your book and (did not hear) the telephone. 2. What were you (doing) at five o'clock yesterday? — I (was working) in the library. — I (was) there, too, but I (did not see) you. 3. Nina (celebrated) her birthday yesterday. Her room looked beautiful, there (were) many flowers in it. When I (came) in, somebody (was playing) the piano, two or three pairs (were dancing). 4. Listen! Somebody (is playing) the piano. 5. I (like) music very much. 6. When I (looked) out of the window, it (was raining) heavily and people (were hurrying) along the streets. 7. What were you (doing) at seven o'clock yesterday? — I (was having) supper. 8. When I (came) home yesterday, I (saw) that all my family (were sitting) round the table. Father (was reading) a letter from my uncle, who (lives) in Kiev. 9. Yesterday I (was working) at my English from five till seven. 10. It (was raining) the whole day yesterday. 11. Where your sister (is) now? — She (is) in her room. She (is doing) her homework. 12. He (is brushing) his teeth at the moment. He (cleans) them thoroughly morning and night. 13. Don't disturb her while she (is sleeping). 14. You (are talking) nonsense. You never (talk) sense. 15. My mother (is sitting) in the sunlight now and I (am setting) the table.
Дорогие друзья,
Это письмо я пишу вам из Англии. Меня зовут Нелл Смит. Мне 13 лет. Я хожу в среднюю общеобразовательную школу. Она очень большая. В нашей стране много школ,где вместе учатся девочки и мальчики,но есть и те,где учатся раздельно.
Наша школа огромна,здесь много учителей и учеников. У нас есть директор,замдиректора,более 30 учителей и около тысячи учеников. Поскольку школа общеобразовательная,у нас есть как преподаваемые всем предметы,так и дополнительные. В качестве них вы можете выбрать даже уход и домохозяйство.
В школу мы ходим пять дней в неделю,с понедельника по пятницу. В субботу и воскресенье -- выходной. В 8:45 я прихожу в школу,уроки начинаются в 9:00. Уроков пять: два до завтрака и три после. После обеда ещё два дополнительных занятия. В 15:40 всё заканчивается и я обычно иду домой.
Когда я прихожу домой,то начинаю делать домашние задания. В школе я изучаю 13 предметов: английский,математику,французский,немецкий,биологию,историю,
географию,рукоделие,ИЗО,игры,физкультуру,музыку и религию. Заканчивая своё письмо,я хотел бы спросить тебя кое о чём.
Так ли сильно общеобразовательные школы Казахстана отличаются от наших? Мальчики и девочки учатся вместе или раздельно? Какие предметы преподаются в вашей школе? Сколько ты их изучаешь? Каков твой учебный день? Отличается от нашего напиши мне о своей школе.
whole day. — How strange. I (rang) you up at two o'clock,
but nobody (answered). — Oh, I (was) in the garden. I (was
reading) your book and (did not hear) the telephone.
2. What were you (doing) at five o'clock yesterday? — I (was working) in the
library. — I (was) there, too, but I (did not see) you.
3. Nina (celebrated) her birthday yesterday. Her room looked
beautiful, there (were) many flowers in it. When I (came)
in, somebody (was playing) the piano, two or three pairs (were
dancing).
4. Listen! Somebody (is playing) the piano.
5. I (like) music very much.
6. When I (looked) out of the window, it (was raining) heavily and people (were hurrying) along the streets.
7. What were you (doing) at seven o'clock yesterday? — I (was having)
supper.
8. When I (came) home yesterday, I (saw) that all my family (were sitting) round the table. Father (was reading) a letter from my uncle, who (lives) in Kiev.
9. Yesterday I (was working) at my English from five till seven.
10. It (was raining) the whole day yesterday.
11. Where your sister (is) now? — She (is) in her room. She (is doing) her
homework.
12. He (is brushing) his teeth at the moment. He (cleans) them thoroughly morning and night.
13. Don't disturb her while she (is sleeping).
14. You (are talking) nonsense. You never (talk) sense.
15. My mother (is sitting) in the sunlight now and I (am setting) the table.