Итоговая контрольная работа по английскому языку в 8 классе
1 Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками:
1. Collecting money
2. Better see once
3. An international present
4. Size and weight 5. Change of colour
6. American dream
7. Piece by piece
8. Division of labour
A. The Statue of Liberty Enlightening the World was a gift of friendship from the people of France to the people of the United States and is a universal symbol of freedom and democracy. The Statue of Liberty was dedicated on October 28, 1886, designated as a National Monument in 1924 and restored for her 100th birthday on July 4, 1986.
B. Sculptor Frederic Auguste Bartholdi was asked to design the sculpture with the year 1876 in mind for completion, to commemorate the 100th anniversary of the American Declaration of Independence. The Statue was a joint effort between America and France and it was agreed upon that the American people would build the pedestal, and the French people were responsible for the Statue.
C. In America, fund raising for the pedestal was going slowly, so Joseph Pulitzer opened up the editorial pages of his newspaper “The World” to support the fund raising effort. Pulitzer used his newspaper to criticize both the rich who didn’t finance the pedestal construction and the middle class who relied on the wealthy to provide the funds. Pulitzer’s campaign of criticism was successful in motivating the people of America to donate.
D. The pedestal construction was finished in April of 1886. The Statue was completed in France in July, 1884 and arrived in New York Harbor in June of 1885 on board the French frigate “Isere” which transported the Statue of Liberty from France to the United States. In transit, the Statue was reduced to 350 individual parts and packed in 214 boxes.
E. The height of the Statue from her heel to the top of her head is 111 feet, 6 inches and there are 154 steps from the pedestal to the head of the Statue of Liberty. Another interesting fact is connected with the Statue’s crown. There are seven rays on her crown, one for each of the seven continents, 9 feet in length each and weighing as much as 150 pounds.
F. The island, which has been the Statue’s home for more than 120 years, was officially renamed Liberty Island in 1956. Today this imposing work of art continues to capture the imagination of all who see her, whether in person or as the subject of countless photographs or artistic renderings.
G. In spite of the fact that nowadays millions of people come to Liberty Island every year, there are some facts that quite few people know. For example many people think that the Statue has always been green. In fact is that the copper covering of the Statue of Liberty is 3/32 of an inch thick and the light green color, called a patina, is the result of natural weathering of the copper
2. Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию
You сап tell a lot about people from the clothes they wear.
1. Basically, people fall into one of three groups. MANY
Firstly, there are those who feel they must wear fashionable clothes whether
2. it them or not. These people rush to the shops to buy the SUIT
3. latest styles or colours and spend a lot of time through LOOK
4. fashion magazines. At the same time there are people who NOT FEEL
they should follow the trend. They wear the same colours and designs
5. year after year. And then there is the group, made up THREE
of people who wear clothes that are not only unfashionable, but also rather
6. shocking. There always a danger that such trends can BE
7. become very popular and turn into the latest fashion, as with the punk style. HAPPEN
3. Опишите 1 из картинок на английском языке (9-10 предложений)
Start with: “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”
1. Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками:
1 - Collecting money
2 - Better see once
3 - An international present
4 - Size and weight
5 - Change of colour
6 - American dream
7 - Piece by piece
8 - Division of labour
Обоснование: Для этого задания мы должны проанализировать каждый текст и найти соответствующий заголовок. Давайте посмотрим на ключевые фразы в каждом тексте:
- Текст А говорит о том, что Статуя Свободы была подарком от народа Франции народу Соединенных Штатов, и она является универсальным символом свободы и демократии.
- Текст В рассказывает о том, что Статуя была совместным проектом между Америкой и Францией, и о договоренностях о строительстве пьедестала.
- Текст С описывает сбор средств на строительство пьедестала, и роль, которую сыграл Жозеф Пулитцер в этом процессе.
- Текст D говорит о том, как Статуя была доставлена из Франции в Соединенные Штаты в 1885 году.
- Текст E предоставляет информацию о размерах Статуи, количестве ступеней и особенностях ее короны.
- Текст F говорит о том, что остров, на котором находится Статуя, был официально переименован в остров Свободы в 1956 году и что Статуя продолжает вдохновлять людей на протяжении многих лет.
- Текст G содержит интересный факт о том, что многие люди думают, что Статуя всегда была зеленой, но на самом деле это цвет меди и ее изменение цвета происходит из-за природного окрашивания меди.
Основываясь на этой информации, мы можем связать каждый текст с соответствующим заголовком:
- 1 - Collecting money (Текст С рассказывает о сборе средств)
- 2 - Better see once (Текст G говорит о том, что многие люди ошибочно думают о цвете Статуи)
- 3 - An international present (Текст А описывает Статую как подарок от Франции)
- 4 - Size and weight (Текст E дает информацию о размерах Статуи)
- 5 - Change of colour (Текст G также рассказывает о изменении цвета Статуи)
- 6 - American dream (Текст В рассказывает о совместном проекте между Америкой и Францией)
- 7 - Piece by piece (Текст D описывает, как Статуя была упакована и доставлена в Соединенные Штаты)
- 8 - Division of labour (Текст В говорит о том, что американцы строили пьедестал, а французы были ответственны за Статую)
2. Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста.
В данном тексте нам нужно преобразовать слова, напечатанные заглавными буквами, в нужную форму. Давайте посмотрим на каждую строку:
1. Basically, people fall into one of three groups. MANY
2. Firstly, there are those who feel they must wear fashionable clothes whether it SUITS them or not.
3. These people rush to the shops to buy the latest styles or colours and spend a lot of time LOOKING through fashion magazines.
4. At the same time there are people who DO NOT FEEL they should follow the trend.
5. They wear the same colours and designs year after year.
6. And then there is THE group, made up OF people who wear clothes that are not only unfashionable, but also rather shocking.
7. There IS always a danger that such trends can HAPPEN and become very popular and turn into the latest fashion, as with the punk style.
3. Опишите 1 из картинок на английском языке (9-10 предложений)
Начнем с: "I’d like to describe picture № ... . The picture shows ..."
К сожалению, в вашем вопросе нет информации о картинках, поэтому я не могу описать конкретную картинку. Однако, если вы предоставите мне информацию о картинках или о какой-либо конкретной картинке, я с радостью помогу вам описать ее.
Надеюсь, мое подробное решение помогло вам понять задание и найти правильные ответы. Если у вас есть еще вопросы, не стесняйтесь задавать их!