Качественный перевод learning advantage? the exact neural mechanisms underlying visual or perceptual learning are not yet known, sasaki said, but the study suggests that gamers may have a more efficient process for hardwiring their visual task learning than non-gamers. "it may be possible that the vast amount of visual training frequent gamers receive over the years could help contribute to honing consolidation mechanisms in the brain, especially for visually developed skills," the researchers wrote. being certain will require more research. importantly, the study doesn't prove whether playing video games improves learning ability or whether people with an innate ability become gamers because they find gaming more rewarding. the study also has a stark gender imbalance between the nearly all-male gamer group and the nearly all-female non-gamer group. but the researchers could not find evidence in the literature for gender differences in perceptual learning that would make this disparity worrisome. by documenting these and other apparent cognitive differences between gamers and non-gamers, the field is discovering that there is more to video games than merely passing the time, berard said. "a lot of people still view video games as a time-wasting activity even though research is beginning to show their beneficial aspects," berard said. "if we can demonstrate that video games may actually improve some cognitive functioning, perhaps we, as a society, can embrace newer technology and media with positive application."
Точные нейронные механизмы, лежащие в основе визуального восприятия или обучения пока не известны, Сасаки сказал, но исследование показало, что геймеры могут иметь более эффективный процесс для фиксированного монтажа их визуальных задач обучения, чем не-геймеры.
"Это может быть возможным, что подавляющее количество визуальных учебных пароксизмы получать за эти годы могла бы консолидации оттачивая механизмы в мозге, особенно для людей с развитыми " пишут исследователи.
Будучи уверенным потребуются дополнительные исследования. Важно, что эти исследования не доказывают ли, играя в видео-игры повышает к обучению или ли люди с врожденной стать геймеры, потому что они найти игровые более полезным. В исследовании также приведен Старк гендерный дисбаланс между почти всеми-с игроками мужского пола группы и почти все-женщины, которым не геймер группы. Но исследователи не смогли найти доказательств в литературе гендерные различия в перцептивной обучаемости, что бы сделать этот диспаритет тревогу.
Документируя эти и другие очевидными когнитивные различия между геймерами и не-геймерами, поле обнаружив, что видеоигры не просто "скоротать время", - сказал Берард.
"Много людей все еще смотреть видео игры как пустое времяпровождение, хотя исследования демонстрируют свои благотворные аспекты", - сказал Берард. "Если мы сможем продемонстрировать, что видеоигры могут на самом деле улучшить некоторые когнитивные функционирование, возможно, мы, как общество, можем обнять более новые технологии и СМИ с положительной приложения."