Контрольна робота з англійської мови для 6 класу за І семестр 2cc7 - 302 8 Р. VI/ Choose the correct item.
1. Olha the sea gulls at the seaside last summer.
a) feed b) was feeding c) fed
2.
you always pictures when you are on holidays?
a) Do... take b) Have ... taken c) Will... take.
3. Look! They_ the New Year Tree. They are going to have a party.
a) were decorating b) are decorating c) decorate.
4. The librarian the children about the new books now.
a) is telling 'b) tell c) tells.
5. Mike already __ at the library this week.
a) was b) have... been c) has... been.
6. Tom always __ the shopping on Sundays.
a) do b) does c) is doing.
7. Steve cold cuts at the deli department, when Alex saw him.
a) was ordering b) were ordering c) ordered.
8. The things which are alike_ in the same area in the supermarket.
a) is b) will be c) are.
6 клас
Почему она убежала?
Вчера Ровер пришёл в зоопарк,чтобы навестить своих друзей. Внезапно он увидел новое животное. Оно было жёлто-коричнево-чёрным. У него была маленькая голова,длинные ноги,длинный хвост и очень,очень длинная шея! Ровер подошёл к животному и сказал:"Привет..Извини,я не знаю твоего имени."
"Всё нормально. Меня зовут Блейз."
"Кто ты? В месяце я тебя здесь не видел."
"Я жираф. Я жил в Африке. Но сейчас я живу здесь,в зоопарке. Мне здесь нравится. Дети и их родители часто приходят,чтобы увидеть меня. Они всегда приносят мне много еды: фрукты и овощи,сладости и печенья и ещё много всяких вкусностей."
"Ты ешь птиц или зверей?"
"О,нет,не ем. Почему ты так смотришь на мою шею? Тебе она не нравится,да?"
"Ещё как нравится! Но почему она такая длинная?"
"Потому что я ем листья с деревьев. Моя длинная шея мне в этом."
"О,понимаю. Я тоже люблю есть траву. Ты знаешь,однажды одна женщина пришла,чтобы увидеть меня. На её шляпе я увидел прелестную зелёную траву. Я думал,что она хотела дать мне её съесть. Конечно я поблагодарил её и съел немного травы. Мне она не понравилась! Она была совершенно невкусной! И знаешь,что сделала женщина? Она убежала! И я не знаю,почему! Ты мне можешь сказать,почему она убежала?"
-Good morning, Mrs. Smith. How's your family?
-Now it's better, but children still quarrel. What should we do?
-You should decide what the problem is. Why they quarrel?
-They can't do without the computer. I just want them to live in peace.
-Did you discuss this problem with them?
-Yes, but they don't want to talk about it.
-You should help the children prevent conflict. Perhaps you should discuss who what time will play on the computer.
-I guess it'll work. But what if it doesn't work?
-Don't make a fuss about it. You can also encourage children to exercise something other than your computer. Do they do any sports?
-Not yet. But I think it's an excellent idea to arrange them in the sports section. Thank you!
-Glad to help!