Lead-in (W) Teacher and students greet each other. Active method 'Who are you?". (W) Presentation of a lesson theme. Active method "Associations". Ss receive a card from the teacher and name the associations that they have with this word. Teacher shows learning and lesson objectives. I am writing to….
It is with great pleasure that I write to….
I wish to invite you to attend….
Перевод:
3. Подчеркнуть правильные слова.
Ди: Рим-это такой/так прекрасный город, не так ли?
Джо: мне не нравится. Это (2) слишком / очень жарко для меня.
Ди: совершенные погода. Это очень и очень приятно.
Джо: но улицы (4) такой/такая толпа.
Ди: Да, но это (5) таким / такой замечательный опыт.
Джо: Ну, мне это не нравится. Это (6) слишком / очень шумно!
Ди: Джо, не быть (7) таким / такой скучный. Мы в (8) тоже очень красивое место. Давай, улыбнись. ..
2. Boxes are often made of cardboard (часто).
3. One can hardly see this wonderful bird (почти не, едва ли). It has become almost extinct.
4. You can usually find the most interesting species of animals in zoological gardens (обычно).
5. When people sometimes ruin natural habitats (время от времени), birds and animals always leave them (всегда).
6. We often say "birds and animals" forgetting that birds are also animals (часто).
7. It is sometimes difficult to cure this disease (иногда).
8. In this part of the country it harly ever rains in summer (едва ли, почти не).
9. People seldom keep reptiles as pets (редко).
10. You can sometimes see swans on the ponds in our cities (время от времени).