Look at the sample sentence and make compound/phrasal
adjectives. Use them in your sentences.
Sample: Chaplin was a well-known actor
High/respect/cartoonist Wide/recognize/film-star
Good/do/work
Good/behave/child
Good/educate/person
High/respect/actress
This is my doll. Her name is Polly. She’s a big DOLL. She’s got big blue EYES, little ears, a short NOSE and a little red MOUTH. Her HAIR is long and yellow.
She’s got two arms: this is her right ARM and this is her LEFT arm. She’s got ten FINGERS: five on her right hand and five on her LEFT HAND. Her fingers are LONG (SHORT). She’s got long legs, little RIGHT and LEFT little toes: five on her RIGHT foot and FIVE on her LEFT FOOT.
My doll is very SMART. She can do many things: with her HANDS she can eat tasty things; with her LEGS and feet she walks; with her tongue and lips she CAN TALK . And with her EARS she can hear me. I say: “Polly, dear!” and my doll says: “Ma-ma”.
I think my doll is very nice and BEAUTIFUL. I love my doll.
У меня есть кот. Ему примерно год, его зовут Тоша, и он замечательный! У него медово-желтые глаза и розовый носик. Шерсть Тоши белая, длинная и пушистая. Мой кот очень красивый, добрый и ласковый. Он любит играть с игрушками и спать где-нибудь в теплом местечке, например, на своей подушке у батареи. Когда я делаю уроки, он любит сидеть у меня на коленях, а иногда садится на стол и внимательно смотрит в мой учебник и тетрадь. Такое впечатление, что мой кот умеет читать - так внимательно он смотрит!