Make question to these sentences and write them down in the boxes provided.
1) The book is on the table. (Where?)
2) The pupils are on the lesson. (General)
3) She is writing an exercise.(What?)
4) I cooked dinner for my parents yesterday. (Why?)
5) The shop is visited by thousands of people. (Alternative: museum?)
6) Her dogs are eating. (Whose?)
7) There are some cushions on the sofa. (What colour?)
8) My friend has been to Germany twice. (How many times?)
9) The book helps to understand people. (Tag)
10) The neighbours were on holidays last month. (When?)
11) We've just bought the house. (Who?)
12) The statue was made of marble. (What...of?)
13) Mike has a sister. (General)
19:59 => It's one minute to eight
6:55 => It's five minutes to seven
6:30 => It's half past six
6:40 => It's twenty minutes to seven
5:19 => It's nineteen minutes past five
Когда нам нужно сказать сколько часов, используем структуру: It's ( время ) o'clock
It's two o'clock => сейчас два часа (2:00)
Когда мы говорим минуты от 1 до 29, используем структуру It's ( минуты ) past ( текущий час ) (Ставим между минутами и часами слово 'past', минут после часов)
It's ten past two => сейчас десять минут после двух. (2:10)
Когда мы говорим минуты от 31 до 59, используем структуру It's (сколько минут осталось до следующего часа) to ( следующий час)
It's twenty-five to three => сейчас два часа тридцать пять минут ( осталось 25 минут до трёх часов ) (2:35)
It's ten to three => Сейчас два часа пятьдесят минут ( осталось десять минут до трёх часов) (2:50)
Когда мы хотим сказать 15 минут, используем quarter + правило выше
It's (a) quarter past two => 2:15
It's (a) quarter to three => 2:45
Когда мы говорим половина времени, используем структуру It's half past (текущее время)
It's half past two => 2:30
Есть разделение на a.m. и p.m. это:
aftermorning => до обеда
pastmorning => после обеда
Мы используем AT+TIME, когда говорим о каком то событии:
The class starts at nine o'clock => урок начнется в 9 часов
The flight leaves at ten o'clock in the morning. => самолет вылетает в 10 утра
Мы используем IT ITS(IT'S), когда отвечаем на вопрос 'сколько сейчас времени'
What time is it? - It's half past four
What's the time? - It's twenty to five
Это только кажется сложным :Dответ: надеюсь, нарисовать сможешь сам(а)! Я плохой художник
Объяснение:
My Room is very nice and cosy. There isn't much furniture in it, only the most necessary pieces.
On the left there is my bed and desk. The desk has a lot of drawers where I keep my text-books, notes, pens, pencils and other necessary things. On the right there is a sofa and a wardrobe. In the right corner there is a comfortable arm-chair. Beside it stands a lamp with blue shade. I like to turn on the lamp, sit in the arm-chair and read an interesting book.
There are some shelves with books in my room. You can see Russian and English books there. There is a big thick carpet on the floor. There are some posters with my favourite singers on the wall.
I like my room very much. When my friends come to visit me, I invite them into my room. My room is a nice place for both rest and work.
Моя комната уютная и удобная. В моей комнате немного мебели, в основном все необходимое.
Слева стоит моя кровать и мой письменный стол. В столе много ящиков, в которых я храню мои учебники, тетради, ручки, карандаши и другие необходимые вещи. Справа стоит диван и встроенный шкаф. В правом углу расположено удобное кресло. Рядом с ним — лампа с голубым абажуром. Мне нравится включить лампу, сесть в кресло и читать интересную книгу.
В моей комнате есть несколько книжных полок. На них можно увидеть книги на русском и английском языках. На полу лежит большой толстый ковер. На стене висят несколько плакатов с моими любимыми исполнителями.
Мне очень нравится моя комната. Когда друзья приходят меня проведать, я всегда приглашаю их в свою комфнату. Моя комната — хорошее место для отдыха и для работы