Make sentences with word combinations (10), using any tense: 1.to hang (-hung) 2.strings of lights 3.to rap (-rapped) in paper 4.to sit (-sat) 5.the clock chimes (-chimed) 6.to write resolutions 7. to make/keep promises 8.to burn (-burned/burnt) 9.to throw (-threw) smth 10.to hear laughter
Перевести следующие вопросы в косвенную речь.
1. Nick asked: “ Does the train stop next station?”
2. He asked her: “Are you reading a book now?”
3. Mother asked me: “Why are you so late?”
4. My friend asked the girl: “Will we meet after school?”
5. Shop assistant asked me: “Can I help you?”
6. Teacher asked the pupils: “Where did you go at the weekend?”
7. I asked my mother:” Did you sleep well at night?”
Перевести следующие вопросы в косвенную речь.
1. Nick wanted to know if the train stopped at the next station.
2. He asked her if she was reading a book at that moment.
3. Mother asked me why I was very late.
4. My friend asked the girl if they would meet after school.
5. The shop assistant asked me if I needed any help.
6. The teacher asked the pupils where they had gone at the weekend.
7. I asked my mother if she had slept well at night.
Как и человеческие дети, детёныши шимпанзе очень привязаны к своим мамам, но многие из них теряют своих родителей, когда они ещё совсем маленькие. В западной и центральной Африке, матери детёнышей шимпанзе относятся к животным, убитые браконьерами ради мяса. Затем браконьеры продают бедных сирот детей для экспериментов или цирков или как экзотических животных.
К счастью, многие из этих детёнышей шимпанзе получили любящий дом в новом Суитуотерском Шимпанзе Заповеднике в Кении.
В Суитуотерсе молодые шимпанзе могут вести нормальную жизнь, искать пищу, заводить друзей и учатся, как осваиваться и забираться. У большинства дела идут хорошо. Организация «Забота о дикой природе», которая платить за пребывание шимпанзе в заповеднике, и они находят и раненых шимпанзе. Мы действительно нуждаемся в в отделении интенсивной терапии. Тогда мы сможем больше животным.
1. F
2. T
3. F
4. T