Mick and Lola are talking. Put the sentences into rep reported speech. Use the verbs in brackets and that. Mick: Lola, I'm hungry! (tell) Mick told Lola that he was hungry. 1 Lola: You can go and buy some bread. Lola _ (tell)
Grammar reported speech
Mick: Lola, I'm hungry! (tell)
Mick told Lola that he was hungry.
1Lola: You can go and buy some bread.
Lola (tell).
2Mick: I don't have any money.
Mick (say)
3Lola: That's nothing new.
Lola . (tell)
4Mick: I'll go to the bank.
Mick . (say)
5Lola: You don't have a bank account.
Lola . (tell)
6Mick: I'm going to open a bank account.
Mick . (say)
7Lola: You're going to need a job first.
Lola . (tell)
8Mick: I'm not hungry any more.
Mick . (say)
7 Read the situations (1-6). Which adjective from exercise 6 would you use to describe someone's feelings in each situation? Some adjectives can be used more than once.
1 getting 100% in your English exam - 8 pleased, d happy
2 giving a speech to 50 people - f nervous
3 losing your new mobile phone - 2 distressed
4 missing the last episode of a series you've been watching on TV - 1 upset, 6 annoyed
5 telling somebody your best friend's biggest secret - 3 ashamed, g jealous
6 winning a holiday to the Caribbean - 8 pleased, d happy
6 Match the adjectives (1-8) with their similar meanings (a-h).
1 upset e embarrassed
2 distressed c worried
3 ashamed f nervous
4 astonished h surprised
5 terrified a scared
6 annoyed b angry
7 envious g jealous
8 pleased d happy
Несколько лет назад, когда я путешествовал по Индии, я видел детей, которые занимались на железнодорожных платформах на станциях. Я узнал, что таких школ было около 70, и они давали образование более чем 4000 детям. Б. Мне сказали, что есть много бедных людей, которые не могут отправить своих детей в школу из-за финансовых проблем. Многие семьи жили рядом с железнодорожными станциями, и их дети просили денег на остановках поездов, чтобы своим родителям заработать деньги. Единственным для них получить образование было посещать занятия на железнодорожных платформах. Задание читать пункты А-В и заполнить пробелы. Используйте только одно слово. Путешествуя по Индии, рассказчик видел детей, имеющих на станциях. Многие бедные люди не могли отправить своих детей в школу из-за проблем. Их дети просили денег на остановках, чтобы родителям заработать деньги.