1. We (gather) mushrooms in summers. 2.the children are in the forest now. They (are gathering) mushrooms. 3. Where is Kate? She (is doing) her homework.She always (does) her homework in the evening. 4. The pupils (write) compositions once a month. 5. Don't shout. The pupils of the ninth form (are writing) compositions. 6. Water (boils) at 100*C. 7. Turn off the gas. The milk (is boiling). 8. Mary (dances) all modern dances very well. 9. Look! Peter (is dancing) with Jane. 10. Where are you hurrying? 11. Helen usually gets up late. She always (hurries) to school. 12. As a rule Paul (prepares) his reports in time.
Средства массовой информации – мощная сила воздействия на сознание людей, средство оперативного донесения информации в разные уголки мира, наиболее эффективное средство влияния на эмоции человека убеждать реципиента наилучшим образом. По мере расширения технических возможностей их роль возрастает. А по эмоциональному воздействию на чувства и сознание людей они остаются пока непревзойденными и собирают самую большую аудиторию. В средствах массовой информации, а особенно на телевидении вопросы повышения эффективности выступлений тесно связаны с уровнем организации творческого процесса, форм и средств социально-политического воспитания журналистского, художественного и технического персонала. Прежде всего, это отбор проблем, решение которых может быть поддержано и подсказано аудиторией, и создание перспективных планов работы
2.the children are in the forest now. They (are gathering) mushrooms.
3. Where is Kate? She (is doing) her homework.She always (does) her homework in the evening.
4. The pupils (write) compositions once a month.
5. Don't shout. The pupils of the ninth form (are writing) compositions.
6. Water (boils) at 100*C.
7. Turn off the gas. The milk (is boiling).
8. Mary (dances) all modern dances very well.
9. Look! Peter (is dancing) with Jane.
10. Where are you hurrying?
11. Helen usually gets up late. She always (hurries) to school.
12. As a rule Paul (prepares) his reports in time.