London's public transport consists of buses, among them - the world-famous London double-decker buses, trams, the world's oldest subway and light railway DLR. Another passenger transportation within the city are national railways, several shipping companies on the Thames, and, of course, the famous black London taxi - cab.
Double-decker red buses "Rutmaster» (Routemaster) is a business card of London. As a public bus it appeared in the streets of London in December 2005 for the last time, having served the residents of the city for nearly 50 years. The story goes that once the double-decker bus (dabldeker) was established to increase passenger capacity, subject to the then London restrictions on vehicle length. At first there were no doors on the bus at all, and passengers could enter and exit the bus directly through the open platform at the rear part of the cabin. And the landing was carried out not only at bus stops, but even then, when the bus braked at the crossroads, at the turn or in a traffic jam. This inevitably led to the injury.
Общественный транспорт Лондона состоит из автобусов, в числе которых — всемирно известные лондонские двухэтажные автобусы, трамваев, старейшего в мире метро и легкой железной дороги DLR. Еще пассажирские перевозки внутри города осуществляют Национальные железные дороги, несколько судоходных компаний на Темзе и, конечно же, знаменитое черное лондонское такси — кэб. Двухэтажные красные автобусы «Рутмастер» (Routemaster) — визитная карточка Лондона. В качестве рейсового автобуса он последний раз появился на лондонских улицах в декабре 2005 года, отслужив жителям города почти 50 лет. История гласит, что некогда двухэтажный автобус (даблдекер) был создан для увеличения вместимости пассажиров при соблюдении действовавшего тогда в Лондоне ограничения на длину транспорта. Дверей в автобусе не было, пассажиры могли входить и выходить непосредственно через открытую платформу в задней части салона. Причем посадка осуществлялась не только на автобусных остановках, но даже тогда, когда автобус притормаживал на перекрестке, у поворота или в пробке. Это неизбежно вело к травмам.
London's public transport consists of buses, among them - the world-famous London double-decker buses, trams, the world's oldest subway and light railway DLR. Another passenger transportation within the city are national railways, several shipping companies on the Thames, and, of course, the famous black London taxi - cab.
Double-decker red buses "Rutmaster» (Routemaster) is a business card of London. As a public bus it appeared in the streets of London in December 2005 for the last time, having served the residents of the city for nearly 50 years. The story goes that once the double-decker bus (dabldeker) was established to increase passenger capacity, subject to the then London restrictions on vehicle length. At first there were no doors on the bus at all, and passengers could enter and exit the bus directly through the open platform at the rear part of the cabin. And the landing was carried out not only at bus stops, but even then, when the bus braked at the crossroads, at the turn or in a traffic jam. This inevitably led to the injury.
Общественный транспорт Лондона состоит из автобусов, в числе которых — всемирно известные лондонские двухэтажные автобусы, трамваев, старейшего в мире метро и легкой железной дороги DLR. Еще пассажирские перевозки внутри города осуществляют Национальные железные дороги, несколько судоходных компаний на Темзе и, конечно же, знаменитое черное лондонское такси — кэб. Двухэтажные красные автобусы «Рутмастер» (Routemaster) — визитная карточка Лондона. В качестве рейсового автобуса он последний раз появился на лондонских улицах в декабре 2005 года, отслужив жителям города почти 50 лет. История гласит, что некогда двухэтажный автобус (даблдекер) был создан для увеличения вместимости пассажиров при соблюдении действовавшего тогда в Лондоне ограничения на длину транспорта. Дверей в автобусе не было, пассажиры могли входить и выходить непосредственно через открытую платформу в задней части салона. Причем посадка осуществлялась не только на автобусных остановках, но даже тогда, когда автобус притормаживал на перекрестке, у поворота или в пробке. Это неизбежно вело к травмам.