Нужно кратко пересказать текст на : before selling the goods, you must do a lot of marketing research first. the information needed can be obtained from trade representations, from trade associations and trade journals or from specialized consultant companies (who will do a professional market research job for you for a fee). 9 the information you are interested in is if there is any demand for your goods, what the market potential is, what sort of competition you will meet, i.e. how the price of your goods compares with other competitive products including those produced locally, local conditions and preference, local trading customs and habits, what seasonal factors should be taken into account and the like. but in general marketing covers not only market research, but also planning the selection (assortment) of goods, and consequently the production itself, price policy, advertising and promotion of sales, controlling the sales and post-sales servicing. so marketing is a system of running all the business activities of a company in respect of coordinating supply and demand for the goods produced. originally marketing was meant to help avoid over-production in advanced capitalist countries. marketing may also enable to coordinate production and goods circulation for the purpose of using all the resources for the benefit of people and for covering in the best possible way all their needs. advertising is an important means of promoting the goods that are being produced already as well as new lines in business. there are specialized firms dealing with advertising. different kinds of mass media – tv, radio, newspapers, cinema, journals, magazines, posters, - are used for advertising goods. special leaflets, booklets and other printed matter about the goods may be published for the same purpose. participation in fairs and exhibitions helps promote our goods as well. special advertising conferences may be held. the choice of media for advertising depends on the kind of goods and on the local conditions and people’s habits: sometimes tv and radio ads are best, in other cases it may be trade journals or leaflets distributed among potential buyers
9. Информация о спросе ваших товаров, их потенциале и конкуренто том какие сложности встретятся, то есть как цена ваших товаров отличается от цен конкурентов, в том числе принимаются во внимание: местные условия, предпочтения, торговые обычаи, привычки, сезонные факторы и тому подобное.
Вообще, маркетинг охватывает не только исследования рынка, но и планирует ассортимент товаров и, следовательно, само производство, ценовую политику, рекламу, продвижение продаж, контролируя продажи и обслуживание послепродажных услуг.
Так, маркетинг - система для соблюдения координации спроса и предложения на (произведенные) товары во всех видах деятельности бизнеса. Сначала же маркетинг был призван избежать перепроизводства в развитых капиталистических странах.
Также маркетинг может включать в себя координацию производства и оборот товаров для наиболее эффективного использования ресурсов на благо людей и их потребностей.
Реклама - важное средство продвижения товаров, уже находящихся на линии бизнеса. Существуют различные фирмы, специализирующиеся на рекламе. Разные СМИ - ТВ, радио, газеты, кино, журналы и так далее - используются для рекламы. Также могут публиковать листовки и другую печатную продукцию в тех же целях.
Участие в ярмарках, выставках, специальных конференциях продвинуть наши товары. Выбор средства массовой информации зависит от вида товара, местных привычек и условий людей: иногда телевидение и радио лучше подойдут для рекламы, а иногда лучше подойдут торговые журналы и листовки, распространенные среди потенциальных покупателей.
Сокращать специализированные тесты очень сложно, особенно не зная темы. Сократил как мог, уж прости, если недостаточно.