Нужно краткое изложение по тексту"Never give up!"
Вот по этому тексту
Bethany Hamilton and Tom Conaway both found themselves facing extremely difficult challenges – but they refused to give up …
Eighteen-year-old Bethany Hamilton paddles furiously into the gigantic wave. As she feels the back of the board lift, she leans forward, then quickly pushes herself up, plants her feet on her board and carefully rides the wave as it moves quickly towards the beach. All this is nothing unusual for a champion surfer, but for Bethany it is a total miracle!
In 2003, Bethany had already won several competitions and had plans to become a professional surfer. Then, one sunny October morning, she was surfing with her friends on a beach near Kauai, Hawaii. Suddenly, a four-metre-long tiger shark attacked her, ripping off her arm.
Most people would have become very depressed after such a tragedy, but Bethany amazed everyone. They couldn’t believe their eyes when they saw her getting back on her surfboard only three weeks after her terrifying experience. This was not easy, though. Apart from the difficulties of learning to surf with just one arm, she also had to face her fear of getting attacked by a shark again. ‘It’s always in my mind,’ she says, ‘and it always will be, but I’ve got to keep my mind on having fun, and just surfing.
Bethany is not only a champion surfer, but her positive attitude is also an inspiration to many. She has even been to Thailand to help children who experienced the 2004 tsunami disaster with their fear of water. Sometimes, Bethany asks herself ‘Why me?’ but then she thinks of how her experience has helped her be a better person. Bethany’s motto is ‘Me quit? Never!’
It’s five thirty in the morning and fifteen-year-old Tom Conaway is sitting perfectly still in the wetlands of California waiting for some wildlife to come into sight. Before long, thousands of birds are squawking noisily and Tom is lucky enough to be able to film them up close in their natural habitat. But what makes Tom different from any other wannabe film-maker?
When Tom Conaway was only four years old, the car that he was travelling in rolled down a mountain. He was thrown out of the window and his spine was seriously bruised. Since then, his brain hasn’t been able to send messages to parts of his body to tell them to move. But Tom doesn’t waste any time feeling sorry for himself. ‘I’ll be in a wheelchair the rest of my life,’ he says, ‘but I consider myself lucky. Really, I mean. I survived a horrible accident with no brain damage at all.
One afternoon, about two years after the accident, Tom’s dad realised that filming was a hobby that the two of them could easily share. So, Doug Conaway strapped a camera to Tom’s chair so that he could film his brother’s football games. Now, Tom either uses a ‘helmet camera’ to film, or his dad sets up a camera on a tripod and Tom controls it by wireless remote control while watching the camera view on the screen of a DVD player on his knee. Tom even sees his disability as a secret power when he is filming. The fact that it’s so ‘easy’ for him to sit still means that he can film animals without scaring them off!
Tom’s positive attitude is amazing. ‘Everyone has bumps in the road that they have to deal with,’ he says. ‘That’s all being in a wheelchair is for me: just a little bump in the road.
ответ:
конспект
объяснение:
1 сентября – праздник для первоклашек и траур для учеников остальных школьных классов. почему так заведено? почему в школу не хочется идти после каникул и вообще, приносит ли она какую-то пользу?
«почему я должен ходить в школу? », «не хочу учиться! » - наверняка слышал от своего ребенка не один родитель. в этот момент настает пора объяснить ребенку, чем полезны школьные уроки. некоторые люди были бы удивлены, но причины ходить в школу существуют, и их даже несколько. мы насчитали семь. в этом перечне вы не найдете пунктов «потому что так надо», «потому что маме-папе так хочется». всё довольно независимо и разумно.
1. расширение кругозора. с самого детства мы видели сначала люльку и комнату, затем – парк возле дома, детский каждый шаг в незнакомую сторону – это расширение собственного мира. а узнавать что-то новое вокруг – это движение вперед.
2. друзья и общение. школа и институт являются самыми светлыми временами в жизни человека - всё коллектива, дружбе и любви, которые всегда идут на пользу. здесь человек узнает, кто «друг», а кто – «так», учатся разбираться в людях, своих чувствах, достигать компромиссов и работать в команде. а если друзья остались вместе после школы – они, как правило, самые верные и надежные.
3. «как мне в жизни пригодится тригонометрия? ». некоторое время в интернете был популярен демотиватор: картинка со сложным уравнением с корнями и дробями и надписью «как мне пригодится это в жизни? ». всё верно. умение вычислять сложные уравнения не пригодится. простые тоже. но польза от уроков - колоссальна. потому что в голове каждого из нас есть важный механизм, который, как и любую другую мышцу, нужно тренировать. мозг нуждается в ежедневной «встряске», развитии гибкости, и головоломки подходят для этого как нельзя лучше. а далее – наверное, не нужно объяснять, как может пригодиться ум и сообразительность во взрослой жизни.
4. становление личности. постепенно изучая окружающий мир, ребенок определяет, какое место займет в нем. понимание, кем он хочет быть в жизни, приходит в контакте с информацией. если он обожает , демонстрирует четкую память и умение работать с цифрами – не повод ли это попробовать соответствующие профессии? не стоит поддаваться обычаю «семейной профессии», а лучше дать ребенку прислушаться к себе и выбрать работу, которая ему самому будет нравиться.
5. можно не учиться на «10». хорошие оценки – это не гарант того, что ребенок способен. в большинстве случаев это означает, что он не перечит учителям и, скорее всего, сидит на первой парте. но на первые парты всех не посадишь, а на задних почти всегда шумно, и монотонный голос учителя там часто теряется. умение отделять главное от второстепенного – навык поважнее.
6. тренировка выносливости. сначала мы ходили по полдня в детский сад, затем – на два урока в первом классе, и вот в расписании как-то незаметно каждый день стоят по пять-шесть уроков. подвергая себя нагрузкам и труду, мы растем, развиваемся и учимся становиться сильнее. и при определенном упорстве это получается.
7. самостоятельность. выполнение в одиночку способствует развитию чувства ответственности, умения принимать самостоятельные решения и планировать. это – тяжелый и тернистый путь напряжений и стрессов. зато, пройдя каждое такое испытание, ребенок все больше обретает уверенность в себе.
ответ:
health is the most valuable thing a person has, and it must be protected and strengthened. every day we say “hello! ” to each other, which means we wish you good health. and even in congratulations on a birthday, new year or any other holiday, we first of all wish good health to friends, teachers and relatives. i think that playing sports is one of the most affordable and enjoyable ways to take care of your own health. it is not necessary to spend hours in the gym and perform heavy exercises. it is enough to do gymnastics in the mornings, not to miss physical education classes, and after school to engage in the sport that you like. for example, i really like playing volleyball and basketball, i even go to the sports section and participate in competitions. in winter, i like to ski and skate, play hockey. all my friends, like me, play sports. someone goes to the swimming section, someone plays volleyball with me. many girls from our class are engaged in dancing and gymnastics. i never understood those who skipped physical education classes and said that there was nothing to do there. it seems to me that this is one of the most important lessons, because on it we rest from mental work and charge ourselves with a good mood