нужно выбрать подходящее слово в каждом предложение.
1. The teacher tried to (draw/pay) children’s attention to this problem. 2. Mr. Smith is a doctor, his annual (salary/ wage) is 70 000 pounds. 3. (Draw/pay) attention to your phonetics. 4. Oxford is a famous university, tuition (fare/fee) is very high there. 5. Nowadays taxi (fares/fee) have become high. 6. The workers of this factory were not satisfied with their (salary/wages). 7. Most hotels accept (payment/fee) in dollars.
- Дай мне его/её/свою тетрадку/ленточку/красный карандаш/большой мячик.
2. Show me his/her/your house/white kitten/big ball.
- Покажи мне его/её/свой(-его) дом/белого котёнка/большой мячик.
3. Take his/her/your ribbon/copy-book/red pencil/big ball.
- Возьми его/её/твой(-ю) ленточку/тетрадку/красный карандаш/большой мячик.
4. Give me your/her blue dress.
- Дай мне твоё/её синее платье.
5. Show me your/her blue dress.
- Покажи мне своё/её синее платье.
6. Take your/her blue dress.
- Возьми своё/её синее платье.