O Finished? Imagine you looked at five different TV channels. What was happening on each one? There was a sports programme on KAZ sport. Zarina Diyas was winning the match against Venus Williams.
His advice is quite useful. It is worth following. Why are your clothes so dirty? Who is to blame that this information was not sent in time? Though the news was rather sad, he pulled himself together and continued working. Your son is making good progress. But I don't feel like praising him yet. Where is the money? I've put it into your bag. The information sent by you turned out to be quite reliable. It helped us a lot in our work. I am looking forward to hearing/having news from you. It is always very interesting.
When the morning is cold, Hob does not like to get out of bed. He likes to lie there, and pull the blankets round him. Mr. Priestley usually has a cold bath and then he shaves and goes down to breakfast at about eight o'clock.
Скажите, к какой части речи принадлежат выделенные кавычками слова, и обоснуйте свой ответ:
1. The boy "springs" into the water. глагол (обозначает действие, есть окончание 3л.ед.ч ) 2. I like "spring" weather.прилагательное (определяет существительное "погода" какая?...весенняя) 3. Hob does not work very "hard".наречие(работать как? усердно) 4. Frieda is a "hard" worker. прилагательное(работник какой? усердный) 5. The boy did not "copy" my work.глагол(в данном предложении смысловой глагол, отрицание образовано при вс глагола+отрицательная частица+смысловой глагол)) 6. I should like a "copy" of this poem.существительное( показателем существительного в данном случае является неопределённый артикль) 7. Pass me a "paint" brush. прилагательное(какую кисточку передать?..) 8. I am going to "paint".глагол( собираюсь что сделать?...красить) Также обосновать ответ можно , переведя предложения на русский язык. 1.Мальчик прыгает в воду. 2. Я люблю весеннюю погоду. 3. Хоб работает не очень усердно. 4. Фрида усердный работник. 5. Мальчик не скопировал(переписал) мою работу. 6. Мне бы хотелось экземпляр(копию) этого стихотворения. 7. Передай мне кисточку для красок 8. Я собираюсь красить.
Why are your clothes so dirty?
Who is to blame that this information was not sent in time?
Though the news was rather sad, he pulled himself together and continued working.
Your son is making good progress. But I don't feel like praising him yet.
Where is the money? I've put it into your bag.
The information sent by you turned out to be quite reliable. It helped us a lot in our work.
I am looking forward to hearing/having news from you. It is always very interesting.
Скажите, к какой части речи принадлежат выделенные кавычками слова, и обоснуйте свой ответ:
1. The boy "springs" into the water. глагол (обозначает действие, есть окончание 3л.ед.ч )
2. I like "spring" weather.прилагательное (определяет существительное "погода" какая?...весенняя)
3. Hob does not work very "hard".наречие(работать как? усердно)
4. Frieda is a "hard" worker. прилагательное(работник какой? усердный)
5. The boy did not "copy" my work.глагол(в данном предложении смысловой глагол, отрицание образовано при вс глагола+отрицательная частица+смысловой глагол))
6. I should like a "copy" of this poem.существительное( показателем существительного в данном случае является неопределённый артикль)
7. Pass me a "paint" brush. прилагательное(какую кисточку передать?..)
8. I am going to "paint".глагол( собираюсь что сделать?...красить)
Также обосновать ответ можно , переведя предложения на русский язык.
1.Мальчик прыгает в воду.
2. Я люблю весеннюю погоду.
3. Хоб работает не очень усердно.
4. Фрида усердный работник.
5. Мальчик не скопировал(переписал) мою работу.
6. Мне бы хотелось экземпляр(копию) этого стихотворения.
7. Передай мне кисточку для красок
8. Я собираюсь красить.