1. I ..live.. (live) in Edinburgh. 2. He …does……. (do) his homework every evening. 3. She’s a teacher. She ……works ….. (work) at primary school. 4. “Are you a singer?” “No, I’m a pilot. I ……fly …….. (fly) aeroplanes. 5. Joan ……washes……. (wash) her hair every day. 6. The museum ……closes……….. (close) at seven in the evening. 7. Daniel ……brushes………. (brush) his teeth every morning. 8. She ……studies………... (study) Science at university. 9. Every Saturday, Paul …gives………… (give) his dog a bath. 10. In the mornings, Betty …takes ………… (take) her sister to school. 11. We ……go… (go) to the swimming pool at the weekend. 12. John and Mary ……have…… (have) a cup of tea in the afternoon.
Use the prompts to write sentences, as in the example:
1. he / every day / work / on the computer → He works on the computer every day.
2. Susana / at the weekend / do her laundry → ………Susana does her laundry at the weekend 3. My friends and I / at the weekend / go fishing → My friends and I go fishing at the weekend 4. he / every morning / read the newspaper → …He reads the newspaper every morning 5. Sharon / exercise / in the morning → …Sharon does exercise in the morning 6. dinner / they / at 7:30 / eat → …… They eat dinner at 7.30
Fill in do / don’t, does / doesn’t.
1. Sam speaks French, but he …doesn’t …. Speak Russian. 2. Ann …doesn’t … like jazz music but she likes pop music. 3. “…Does ….. she play the saxophone?” “No, she …doesn’t …”. 4. Where do ….. you work? 5. He …doesn’t ….. go to school on Sunday. 6. What do …... you have for dinner?
1. Привет, Пэнни 2. Привет, Джон. Ты никогда не угадаешь, что случилось со мной.
1. Что случилось? Ты выглядишь немного расстроенной. 2. О, боже! Я была просто шокирована.
1. Действительно? Почему? 2. Я была в зоопарке, в то время, когда услышала крики людей.
1. Что там происходило? 2. Все были вокруг фонтана и выглядели реально напуганными.
1. О, боже! Что случилось? Кто-то упал в воду? 2. Не кто-то, а что-то. Там плавала оранжевая змея с черными полосами.
1. O! Кто-нибудь пострадал? (hurt имеет немного другое значение, но в данном случае его можно расценить именно так, как я написала) 2. Нет. Охранник быстро поймал ее (змею) и поместил обратно в клетку.
1. Ну и ну! Такое не увидишь каждый день, не так ли? 2. Нет, конечно!
2. He …does……. (do) his homework every evening.
3. She’s a teacher. She ……works ….. (work) at primary school.
4. “Are you a singer?” “No, I’m a pilot. I ……fly …….. (fly) aeroplanes.
5. Joan ……washes……. (wash) her hair every day.
6. The museum ……closes……….. (close) at seven in the evening.
7. Daniel ……brushes………. (brush) his teeth every morning.
8. She ……studies………... (study) Science at university.
9. Every Saturday, Paul …gives………… (give) his dog a bath.
10. In the mornings, Betty …takes ………… (take) her sister to school.
11. We ……go… (go) to the swimming pool at the weekend.
12. John and Mary ……have…… (have) a cup of tea in the afternoon.
Use the prompts to write sentences, as in the example:
1. he / every day / work / on the computer → He works on the computer every day.
2. Susana / at the weekend / do her laundry → ………Susana does her laundry at the weekend 3. My friends and I / at the weekend / go fishing → My friends and I go fishing at the weekend
4. he / every morning / read the newspaper → …He reads the newspaper every morning
5. Sharon / exercise / in the morning → …Sharon does exercise in the morning
6. dinner / they / at 7:30 / eat → …… They eat dinner at 7.30
Fill in do / don’t, does / doesn’t.
1. Sam speaks French, but he …doesn’t …. Speak Russian.
2. Ann …doesn’t … like jazz music but she likes pop music.
3. “…Does ….. she play the saxophone?” “No, she …doesn’t …”.
4. Where do ….. you work?
5. He …doesn’t ….. go to school on Sunday.
6. What do …... you have for dinner?
2. Привет, Джон. Ты никогда не угадаешь, что случилось со мной.
1. Что случилось? Ты выглядишь немного расстроенной.
2. О, боже! Я была просто шокирована.
1. Действительно? Почему?
2. Я была в зоопарке, в то время, когда услышала крики людей.
1. Что там происходило?
2. Все были вокруг фонтана и выглядели реально напуганными.
1. О, боже! Что случилось? Кто-то упал в воду?
2. Не кто-то, а что-то. Там плавала оранжевая змея с черными полосами.
1. O! Кто-нибудь пострадал? (hurt имеет немного другое значение, но в данном случае его можно расценить именно так, как я написала)
2. Нет. Охранник быстро поймал ее (змею) и поместил обратно в клетку.
1. Ну и ну! Такое не увидишь каждый день, не так ли?
2. Нет, конечно!