The media often present teenagers as if they spend all their free time playing games, chatting on social media or watching videos on the Internet, but never reading. The conference participants wondered how young people use social media, and found a number of encouraging facts that could dispel this popular myth. Not only do 67% of teenagers read for pleasure, but 50% of them prefer printed books to electronic ones. While the older generation often believes that teenagers communicate through social networks because they simply do not know how to interact face-to-face or try to escape from school in this way, the Nielsen study says the exact opposite. Online communication creates social capital, giving teenagers the opportunity to learn more about their peers, strengthens relationships and even helps in their studies, allowing students to get more involved in the subject. Unlike adults, teenagers handle high technology in a different manner, so researchers warn the audience against believing in such myths.
Teenagers who play video games also read
Another study showed that teenagers really spend only 5% of their free time reading for pleasure (while television gets the largest portion of free time — 19%), but at the same time they are the owners of tablets and e-readers more often than other age categories. 44% of teenagers say that they need to disconnect from the Internet to relax — this can explain the fact that they prefer printed books. So, although games and social media take up a significant part of the time, this does not mean that teenagers do not read. It is more likely that they are forced to read a lot of educational literature, so they want to take a break from reading in their free time. Now many children do not read books.
Объяснение: если надо на русском-
Половина подростков по-прежнему предпочитают печатные книги
Средства массовой информации часто представляют подростков так, будто они все свободное время проводят за играми, болтают в социальных медиа или смотрят видеоролики в Интернете, но никогда не читают. Участники конференции задались вопросом, каким образом молодежь использует социальные медиа, и нашли ряд ободряющих фактов, которые могли бы развеять этот популярный миф. Мало того, что 67% подростков читают ради удовольствия, но и 50% из них предпочитают печатные книги электронным. В то время как старшее поколение зачастую считает, что подростки общаются посредством социальных сетей, потому что просто не умеют взаимодействовать лицом к лицу или пытаются таким образом ускользнуть от учебы, исследование Nielsen говорит прямо противоположное. Общение онлайн создает социальный капитал, давая подросткам возможность узнавать больше об их сверстниках, укрепляет отношения и даже в учебе, позволяя студентам больше вовлекаться в предмет. В отличие от взрослых, подростки обращаются с высокими технологиями в иной манере, поэтому исследователи предостерегают аудиторию от веры в подобные мифы.
Подростки, которые играют в видеоигры, тоже читают
Другое исследование показало, что подростки и вправду тратят лишь 5% своего свободного времени на чтение ради удовольствия (в то время как телевидение получает наибольшую порцию свободного времени — 19%), но при этом именно они чаще других возрастных категорий являются обладателями планшетов и электронных ридеров. 44% подростков говорят, что им необходимо отключаться от Интернета, чтобы отдохнуть — этим можно объяснить то, что они отдают предпочтение печатным книгам. Итак, хотя игры и социальные медиа отбирают значительную часть времени, это не означает, что подростки не читают. Более вероятно, что они вынуждены читать много учебной литературы, поэтому хотят отдохнуть от чтения в свободное время. Сейчас многие дети не читают книги, а ведут свои социальные сети.
Half of teenagers still prefer printed books
The media often present teenagers as if they spend all their free time playing games, chatting on social media or watching videos on the Internet, but never reading. The conference participants wondered how young people use social media, and found a number of encouraging facts that could dispel this popular myth. Not only do 67% of teenagers read for pleasure, but 50% of them prefer printed books to electronic ones. While the older generation often believes that teenagers communicate through social networks because they simply do not know how to interact face-to-face or try to escape from school in this way, the Nielsen study says the exact opposite. Online communication creates social capital, giving teenagers the opportunity to learn more about their peers, strengthens relationships and even helps in their studies, allowing students to get more involved in the subject. Unlike adults, teenagers handle high technology in a different manner, so researchers warn the audience against believing in such myths.
Teenagers who play video games also read
Another study showed that teenagers really spend only 5% of their free time reading for pleasure (while television gets the largest portion of free time — 19%), but at the same time they are the owners of tablets and e-readers more often than other age categories. 44% of teenagers say that they need to disconnect from the Internet to relax — this can explain the fact that they prefer printed books. So, although games and social media take up a significant part of the time, this does not mean that teenagers do not read. It is more likely that they are forced to read a lot of educational literature, so they want to take a break from reading in their free time. Now many children do not read books.
Объяснение: если надо на русском-
Половина подростков по-прежнему предпочитают печатные книги
Средства массовой информации часто представляют подростков так, будто они все свободное время проводят за играми, болтают в социальных медиа или смотрят видеоролики в Интернете, но никогда не читают. Участники конференции задались вопросом, каким образом молодежь использует социальные медиа, и нашли ряд ободряющих фактов, которые могли бы развеять этот популярный миф. Мало того, что 67% подростков читают ради удовольствия, но и 50% из них предпочитают печатные книги электронным. В то время как старшее поколение зачастую считает, что подростки общаются посредством социальных сетей, потому что просто не умеют взаимодействовать лицом к лицу или пытаются таким образом ускользнуть от учебы, исследование Nielsen говорит прямо противоположное. Общение онлайн создает социальный капитал, давая подросткам возможность узнавать больше об их сверстниках, укрепляет отношения и даже в учебе, позволяя студентам больше вовлекаться в предмет. В отличие от взрослых, подростки обращаются с высокими технологиями в иной манере, поэтому исследователи предостерегают аудиторию от веры в подобные мифы.
Подростки, которые играют в видеоигры, тоже читают
Другое исследование показало, что подростки и вправду тратят лишь 5% своего свободного времени на чтение ради удовольствия (в то время как телевидение получает наибольшую порцию свободного времени — 19%), но при этом именно они чаще других возрастных категорий являются обладателями планшетов и электронных ридеров. 44% подростков говорят, что им необходимо отключаться от Интернета, чтобы отдохнуть — этим можно объяснить то, что они отдают предпочтение печатным книгам. Итак, хотя игры и социальные медиа отбирают значительную часть времени, это не означает, что подростки не читают. Более вероятно, что они вынуждены читать много учебной литературы, поэтому хотят отдохнуть от чтения в свободное время. Сейчас многие дети не читают книги, а ведут свои социальные сети.
1. Have you ever been to Paris? (ever/never
2 Look, your brother has just come in. (usually/just)
3 I have often tried to read War and Peace but I always stop because it's difficult. (usually/often)
4 We have never visited the Czech Republic. What's it like? (sometimes/never)
5 Peter has never given me his homework on time . (sometimes/never)
6 Have you ever been to the cinema with Tom? (ever/ just)
7 I haven't ever used that computer so I don't know what to do. (never/ever)
8 They have already done the homework. Here it is. (already/yet)
9 They haven't yet done the homework. It's for next week. (already/yet)
10 I've worked here for ten years, (since/for)
11 I've worked here 2000. (since/for)
12 I've worked here all my life. (all my life/since)