Описание картинкиi’d like to describe picture №….the place- in the picture i can see (there’s / there are на картинке я вижу…- it was (probably) taken inside / outside.возможно, она сделана в помещении / на улице.- in this picture the action is taking place in (the house; the living room; the gym; the swimming pool; the theme park на этой картинке действие происходит в (доме, зале, спортзале, бассейне, парке и т.д.)the actionlooking at these people / this girl / this boy i get the impression that they are/ she is / he is (having dinner; watching a film; doing their homework etc.)глядя на этих людей/эту девочку/этого мальчика создаётся впечатление, что они/она/он… (смотрит фильм, делает работу и т.д.)the man is …smiling.мужчина улыбается.the people are …working.люди работаютit’s raining. it’s sunny.идет дождь. солнечно.the appearance of the personthe girl / boy looks like she/he is about … years old.девочке / мальчику около … лет.she / he has … eyes and dark / fair hairу неё / него … глаза и тёмные / светлые волосы.the girl / boy is wearing …девочка / мальчик одет в …i guess she / he is quiet and kind.мне кажется, что она / он спокойный и добрый.whether you like the picture or notwhyi like the picture because the atmosphere is peaceful.мне понравилось картинка, потому что атмосфера дружелюбная.i like this picture as it is bright and colorful, full of positive emotions, and it makes me think of summer / winter / autumn / spring.мне понравилось картинка, потому что она яркая и красочная, полна позитивных эмоций, и напоминает мнелето, зиму, осень, весну и т.д.все 2 картинки. зарание важно
Суть здоровой демократии - открытый диалог по вопросам, волнующим общественность. Поэтому неотъемлемая часть обучения молодых граждан включает обсуждение противоречивой социальной, политической и экономической политики. Этот дайджест ERIC исследует использование дискуссий в классе в качестве педагогической техники для изучения спорных вопросов, учитывая (1) характер обсуждения спорных вопросов, (2) важность обсуждения в обучении обществоведению, (3) то, что известно об использовании обсуждения спорных вопросов в социальных исследованиях, и (4) предложения по реализации обсуждения спорных вопросов в классе.
1 задание
1. She was woken up by her mother at 9 oclock. (past simple)
2. The doors were locked by Tom. (past simple)
3. These rooms are clwaned by them every day.(present simple)
4.This play was written by Shakespeare. (past simple)
5. His wallet has been stolen by a thief. (present perfect)
6. The new rule has been explained by the teacher. (present perfect)
7. Christmas trees are decorated by people every year (present simple)
8. This house was built in 2003 by my father. (past simple)
9. The Nobel prize for Literature has been won by two Polish writers. (present perfect)
10. The Pulitzer Prize for Reporting to a journalist is given each year by Columbia University in thr Usa. (present simple)
2 задание
1. The adresses were written on a sheet of paper. ИЛИ The address was written on a sheet of paper.
2. The dress is made of silk.
3. The dog was injected yesterday.
4. The lecture (без s) is attended by all the students. ИЛи The lectures are attended by all the students.
5. The key (без s) was lost yesterday.
6. The test (без s) is written every month.
7. The tower was designed by Eiffel.
8. The pictures were taken yesterday.