it's true, every town in ukraine has a lot of parks, green zones and culture monuments, that's because ukraine has a long history. in my opinion, the more greenery the better, more comfortable located in such a place with a lof of green. but not all so well, because planning cities leaves much to be desired, it looks like utter chaos. in europe and also ukraine the main factors for the formation have become the relief and historically determined building conditions.
i like usa planning, their cities constructed as so-called "grid plan" is a type of city plan is witch streets run at right angels to each other, as a rusult forming grid. this planning with use orthogonal geometry is very valuable on economic indicators and planning structure. also this structure protect space from the noise, dust and exhaust gas vehicles from the street. by the way, interesting fact - the grid method was been even in the ancient rome and called "centuriation".
if you want to see the examples of grid pattern, so it is barcelona, copenhagen, rome, chicago. london, paris, washington and my favorite is new york.
Люди используют различные транспортные средства, чтобы добраться от одного место в другое. в старые времена людям приходилось путешествовать несколько дней, недель и месяцев, чтобы добраться до места, в котором они нуждались. они либо пошли пешком, либо на лошадях, и на лошадях, и на лодках и кораблях: затем появились поезда, трамваи, автомобили, автобусы, самолеты, подпольные и другие средства. многие люди любят путешествовать по воздуху, поскольку это самый быстрый способ путешествовать. многим нравится путешествовать поездом, потому что они могут смотреть на деревни, леса и поля через окна. некоторые люди любят путешествовать на машине. там они могут идти так же медленно или так быстро, как им нравится. они могут остановиться, когда и где они хотят. люди, которые живут в больших городах, используют различные средства транс- порт, чтобы добраться из одного места в другое. знаете ли вы, какие средства передвижения используют лондонцы? лондонцы используют подземную железную дорогу. они называют это «трубой». лондонский подполье является самым старым в мире. это было открытый в 1863 году. лондонцы используют автобусы. первый автобусный маршрут был открыт в лондоне в 1904 году. сегодня там есть сотни маршрутов. интересно, что некоторые из маршрутов такие же, как и многие годы назад. автобусы лондона - двухэтажные автобусы. лондонцы не используют трамваи, хотя лондон был первым городом, где появились трамваи. и теперь это один из крупнейших городов в мире, где нет трамваев. последний трамвай покинул улицы лондона много лет назад. лондонцы используют автомобили. вы можете увидеть много автомобилей в лондоне улиц. когда лондонцы город, они используют поезда, корабли или самолеты.
it's true, every town in ukraine has a lot of parks, green zones and culture monuments, that's because ukraine has a long history. in my opinion, the more greenery the better, more comfortable located in such a place with a lof of green. but not all so well, because planning cities leaves much to be desired, it looks like utter chaos. in europe and also ukraine the main factors for the formation have become the relief and historically determined building conditions.
i like usa planning, their cities constructed as so-called "grid plan" is a type of city plan is witch streets run at right angels to each other, as a rusult forming grid. this planning with use orthogonal geometry is very valuable on economic indicators and planning structure. also this structure protect space from the noise, dust and exhaust gas vehicles from the street. by the way, interesting fact - the grid method was been even in the ancient rome and called "centuriation".
if you want to see the examples of grid pattern, so it is barcelona, copenhagen, rome, chicago. london, paris, washington and my favorite is new york.