Переведите следующие предложения, обращая внимание на специфику перевода инфинитива. укажите форму и функцию инфинитива в каждом случае. обратите внимание, что в одном предложении может быть два инфинитива. 1. monetary policy is the control by the government of a country’s currency for lending and borrowing money through money supply in order to control the level of spending in the economy. 2. to credit or debit one’s bank account is the simplest way to make pay-ments in large supermarkets. 3. the bank has refused to open a current account. therefore, we’ll have to carry cash with us whenever, we want to make a purchase. 4. financial capital to be used in a business may either belong to the busi-ness itself or it may be borrowed from a bank. 5. some nations export only to expand their domestic market or to aid eco-nomically depressed sectors within the domestic economy. 6. to remain competitive the company should maintain and increase effi-ciency. 7. in order to meet current commitments the cash flow needs to be carefully monitored. 8. the aim of our company is to enlarge the dividends.
ответ:oon the brothers came to the conclusion that it was heat but not smoke that lifted things.
8. He was an army officer and brought up his son like a little soldier, hoping it would build his son’s character.
9. In this laboratory students perform scientific research.
10. What I like about working as a deadlines is that I don’t have to stay in the office.
11. The salary is good, the job is rewarding, the only problem is that it’s a bit hard for me to meet freelancer.
12. Her husband got a new job in the other city, so they had to moved there.
13. The animals landed safe and present before the eyes of a huge crowd.
14. As his father is a military man, John has to change schools quite often.
15. Mary has worked overtime every day this week as it’s the busiest time in the company.
не поняла, три слова, которые остались не сипользованными, Вам нужны?
на всякий случай, вот они:
sound, bring out, sloppy
* * *
В №11 не уверена, в том смысле, в чём там может быть трудность? Но это так, Вам же грамматика важна, а не ситуация. Тот кто задание составлял - оригинал. )))
Объяснение:
1.С какого возраста Владимир Дубровский жил вдали от отца?
2.В каком городе учился Владимир Дубровский?
3.Какой чин получил Владимир в кадетском корпусе?
4.Как звали старую няньку Владимира Дубровского?
5.Какие деревья росли около дома Дубровских?
6 Почему Троекуров после суда решил поехать к Дубровскому?
7.Что произошло со старым Дубровским после приезда Троекурова, решившего помириться?
8.Почему Владимир решил сжечь свой родной дом?
9.Что читал Владимир перед решением сжечь свой дом?
10.Кого кузнец Архип во время пожара?
11.Сколько денег предложил Дубровский Дефоржу за его документы?
12.Назовите настоящую профессию француза Дефоржа.
13.Какому предмету учитель Дефорж обучал Машу?
14.Каким наукам должен был учить француз Дефорж Сашу Троекурова
15.С кем сразился Дефорж в доме Троекурова?
16.Где в последнее время хранил свои деньги Спицын?
17.С кем и почему Спицын ночевал в доме у Троекурова?
18.Кто раскрыл тайну Дефоржа-Дубровского Троекурову?
19 Сколько времени жил Дубровский у Троекурова?
20.С какого эпизода Маша начала уважать учителя Дефоржа?
Объяснение:
1000прооц