Остров Мекса. Об этом острове я вам расскажу чуть позже, а сейчас давайте вернёмся на большую землю. Весь материк ввергнут в безумный хаос. Уже почти три века ничего из продукции не производится, кроме нескольких тайных организаций, которые производят для своих личных нужд оружие, чтобы потом это оружие обменять у островитян на продовольствие. Островитяне небольшими общинами выращивали кое-что из сельскохозяйственной продукции и имели небольшие стада коз и овец. Оружие общины применяли против мелких банд, которые часто совершали набеги на острова. Весь материк давно захлестнула волна насилия. Женщины рожают детей и бросают их на погибель. Всё святое позабыто. Лишь Монахи-одиночки пытаются людей поставить на истинный путь, но общество их отвергает, и они вынуждены быть изгоями. Вспышки эпидемий за раз уносят несколько сотен жизней. Законов нет. Человек предназначен сам себе. Каждый судья, палач и жертва. Но и в этом хаосе людей объединяла одна общая беда. Этой бедою были – крысы. Да, да, да! Те самые безобидные крысы, над которыми в древние времена учёные всего мира в лабораториях проводили опыты. Теперь же всё происходит наоборот. В этот век крысы достигли своей апогеи. Они, как когда-то люди, стали изобретательны, хотя к этому времени человечество эту черту утратило. У крыс теперь есть свой вождь, существует своя иерархия и жёсткая дисциплина. Без сомнения, у крыс развился собственный интеллект. Каждый раз их нападение было тщательно спланировано. Чувствуется, что ими кто-то
1. Ancient Rus was one of the early feudal states and had a leading place in the world history.
The Slavonic written language came to Rus from Bulgaria in 9th century. Between the 10th and 13th centuries Russians developed a high civilization. The written works of the time show that the level of knowledge on most natural phenomena was as high as that of Ancient Greence. Monasteries were cultural and educational centres. They had large libraries. Ancient Rus was a state of high culture and knowledge. 2. In pre-revolutionary Russia there was a network of primary schools for common people. Nevertheless illiteracy among common people was very high. There were also schools for nobles only. Those who graduated from such educational institutions usually entered the service of their country 3. The history of higher education in Russia goes back to 1755 when the first University was founded in Moscow on the initiative of M.V. Lomonosov. 4. After the revolution in 1917 was free of charge including higher education. 5. In 1991 the former fifteen republics of the Soviet Union became independent states. The Russian Federation, the biggest and most powerful of them began to develop as a democratic state. Changes in political, economic and social conditions required changes in the system of education.6. At some schools students were sent abroad to continue their education at Sorbonne in Paris, at the Universities of Great Britain, Garmany, USA and other countries. After graduating from those Universities they returned to to their country to work in different fields of national economy. Such exchanges of students will undoubtedly result in better understanding among people which in its turn will bring greater stability to the whole world".
Остров Мекса. Об этом острове я вам расскажу чуть позже, а сейчас давайте вернёмся на большую землю. Весь материк ввергнут в безумный хаос. Уже почти три века ничего из продукции не производится, кроме нескольких тайных организаций, которые производят для своих личных нужд оружие, чтобы потом это оружие обменять у островитян на продовольствие. Островитяне небольшими общинами выращивали кое-что из сельскохозяйственной продукции и имели небольшие стада коз и овец. Оружие общины применяли против мелких банд, которые часто совершали набеги на острова. Весь материк давно захлестнула волна насилия. Женщины рожают детей и бросают их на погибель. Всё святое позабыто. Лишь Монахи-одиночки пытаются людей поставить на истинный путь, но общество их отвергает, и они вынуждены быть изгоями. Вспышки эпидемий за раз уносят несколько сотен жизней. Законов нет. Человек предназначен сам себе. Каждый судья, палач и жертва. Но и в этом хаосе людей объединяла одна общая беда. Этой бедою были – крысы. Да, да, да! Те самые безобидные крысы, над которыми в древние времена учёные всего мира в лабораториях проводили опыты. Теперь же всё происходит наоборот. В этот век крысы достигли своей апогеи. Они, как когда-то люди, стали изобретательны, хотя к этому времени человечество эту черту утратило. У крыс теперь есть свой вождь, существует своя иерархия и жёсткая дисциплина. Без сомнения, у крыс развился собственный интеллект. Каждый раз их нападение было тщательно спланировано. Чувствуется, что ими кто-то
Объяснение:
1. Ancient Rus was one of the early feudal states and had a leading place in the world history.
The Slavonic written language came to Rus from Bulgaria in 9th century. Between the 10th and 13th centuries Russians developed a high civilization. The written works of the time show that the level of knowledge on most natural phenomena was as high as that of Ancient Greence. Monasteries were cultural and educational centres. They had large libraries. Ancient Rus was a state of high culture and knowledge. 2. In pre-revolutionary Russia there was a network of primary schools for common people. Nevertheless illiteracy among common people was very high. There were also schools for nobles only. Those who graduated from such educational institutions usually entered the service of their country 3. The history of higher education in Russia goes back to 1755 when the first University was founded in Moscow on the initiative of M.V. Lomonosov. 4. After the revolution in 1917 was free of charge including higher education. 5. In 1991 the former fifteen republics of the Soviet Union became independent states. The Russian Federation, the biggest and most powerful of them began to develop as a democratic state. Changes in political, economic and social conditions required changes in the system of education.6. At some schools students were sent abroad to continue their education at Sorbonne in Paris, at the Universities of Great Britain, Garmany, USA and other countries. After graduating from those Universities they returned to to their country to work in different fields of national economy. Such exchanges of students will undoubtedly result in better understanding among people which in its turn will bring greater stability to the whole world".
Объяснение: