Задание 63 : 1. They are from Finland. 2. They are doctors. 3. They are caterpillars. · 4. We are secretaries. 5. They are his daughters. 6. They are my brothers. 7. They are sharks. 8. His cousins are from Bulgaria. 9. My pets are dogs. 10. Her nieces are housewives.
задание 69 : 1. What is it? - It is a table. 2. Who is Kate? - She is my sister. 3. How old is your grandson?- He is 8. 4. Where is his daughter from? - She is from Turkey. 5. Who are David and Tim? - They are his brothers. 6. What is it? - It is an armchair. 7. Where are their sons from? - They are from Canada. 8. How old are our grandparents? - They are 63 and 70. 9. What is it? - It is a frog. 10. Who is she? - She is my cousin.
Эта структура называется сложное дополнение (Complex Object). Она состоит из 2-х частей: из существительного в именительном падеже или местоимения в объектном падеже, за которым следует инфинитив. Переводится придаточным дополнительным предложением, вводимым союзами «как», «что», «чтобы». Существительное или местоимение в этом сложном дополнении соответствует подлежащему, а инфинитив – сказуемому придаточного предложения. В основном, сложное дополнение в английском языке используется после некоторых глаголов, которые можно сгруппировать в определенные категории. Итак, complex object в английском языке употребляется с глаголами: 1. Выражающими физическое восприятие и ощущение – (to see – видеть, to watch – смотреть,
to notice – замечать, to observe – наблюдать,
to feel – чувствовать, to hear – слышать и другие).
После этих глаголов мы ставим инфинитив без частицы «to». 2) С глаголами, выражающими желание и потребность
• to want – хотеть, • to wish/to desire – желать, • to like – нравиться, • should/would like – хотел бы) .The inspector would like you to explaine everything to him Инспектор хотел бы, чтобы вы все ему объяснили. Или: I want my granny to take me to the circus. Я хочу, ( что? + сложное дополнение), чтобы бабушка сводила меня в цирк. I want her to be happy - Я хочу (что?) чтобы
1. They are from Finland.
2. They are doctors.
3. They are caterpillars. ·
4. We are secretaries.
5. They are his daughters.
6. They are my brothers.
7. They are sharks.
8. His cousins are from Bulgaria.
9. My pets are dogs.
10. Her nieces are housewives.
задание 69 :
1. What is it? - It is a table.
2. Who is Kate? - She is my sister.
3. How old is your grandson?- He is 8.
4. Where is his daughter from? - She is from Turkey.
5. Who are David and Tim? - They are his brothers.
6. What is it? - It is an armchair.
7. Where are their sons from? - They are from Canada.
8. How old are our grandparents? - They are 63 and 70.
9. What is it? - It is a frog.
10. Who is she? - She is my cousin.
to notice – замечать, to observe – наблюдать,
to feel – чувствовать, to hear – слышать и другие).
После этих глаголов мы ставим инфинитив без частицы «to». 2) С глаголами, выражающими желание и потребность
• to want – хотеть, • to wish/to desire – желать, • to like – нравиться, • should/would like – хотел бы).The inspector would like you to explaine everything to him
Инспектор хотел бы, чтобы вы все ему объяснили.
Или: I want my granny to take me to the circus.
Я хочу, ( что? + сложное дополнение), чтобы бабушка сводила меня в цирк. I want her to be happy - Я хочу (что?) чтобы