Проанализируйте текст с точки зрения грамматических явлений: найдите: примеры привативной, градуальной и эквиполентных оппозиций, отражающих различные грамматические категории в морфологии; примеры каждой части речи, сгруппировав их как знаменательные и служебные; охарактеризуйте их в свете критериев – семантического, формального и функционального; найдите примеры перехода одной части речи в другую. глаголы различных типов согласно существующим классификациям; примеры, иллюстрирующие синтетический, аналитический и супплетивный выражения лица, числа, времени, залога, вида; примеры неличных форм глагола, укажите именные и глагольные характеристики данной формы, грамматические категории. примеры различных типов имен существительных; различные образования множественного числа имени существительного, существительные, употребляющиеся только в единственном числе, существительные, употребляющиеся только во множественном числе; примеры, иллюстрирующие синтетический и аналитический выражения падежных отношений; существительные мужского, женского, среднего рода. примеры различных типов имен прилагательных; примеры, иллюстрирующие синтетический, аналитический и супплетивный образования степеней сравнения. дайте синтаксический анализ выделенных предложений (дайте характеристику предложения, определите члены предложения, определите их типы и чем выражены) текст для анализа signs of life were visible now on the beach. the sand, trembling beneath the heat haze, concealed many figures in its miles of length; boys were making their way toward the platform through the hot, dumb sand. three small children, no older than johnny, appeared from startlingly dose at hand where they had been gorging fruit in the forest. a dark little boy, not much younger than piggy, parted a tangle of undergrowth, walked on to the platform, and smiled cheerfully at everybody. more and more of them came. taking their cue from the innocent johnny, they sat down on the fallen palm trunks and waited. ralph con¬tinued to blow short, penetrating blasts. piggy moved among the crowd, asking names and frowning to remember them. the children gave him the same simple obedience that they had given to the men with megaphones. some were naked and carrying their clothes; others half-naked, or more or less dressed, in school uniforms, grey, blue, fawn, jacketed or jerseyed. there were badges, mottoes even, stripes of color in stockings and pullovers. their heads clustered above the trunks in the green shade; heads brown, fair, black, chestnut, sandy, mouse-colored; heads muttering, whispering, heads full of eyes that watched ralph and speculated. something was being done. the children who came along the beach, singly or in twos, leapt into visibility when they crossed the line from heat haze to nearer sand. here, the eye was first attracted to a black, bat-like creature that danced on the sand, and only later perceived the body above it. the bat was the child's shadow, shrunk by the vertical sun to a patch be¬tween the hurrying feet. even while he blew, ralph no¬ticed the last pair of bodies that reached the platform above a fluttering patch of hack. the two boys, bullet-headed and with hair like tow, flung themselves down and lay grin¬ning and panting at ralph like dogs. they were twins, and the eye was shocked and incredulous at such cheery du-plication. they breathed together, they grinned together, they were chunky and vital. they raised wet lips at ralph, for they seemed provided with not quite enough skin, so that their profiles were blurred and their mouths pulled open. piggy bent his flashing glasses to them and could be heard between the blasts, repeating their names. "sam, eric, sam, eric." then he got muddled; the twins shook their heads and pointed at each other and the crowd laughed.
mɪkst iːˈkɒnəmi - mixed economy
steɪt ˈəʊnəʃɪp - state ownership
strəˈtiːʤɪk ˈeərɪəz - strategic areas
ˈpraɪvɪˌtaɪzd - privatized
ˈɪndəstri ænd ˈægrɪkʌlʧə - industry and agriculture
ˈnəʊtəbl ɪkˈsɛpʃənz - notable exceptions
ˈɛnəʤi - energy
dɪˈfɛns-rɪˈleɪtɪd - difference related
ˈruːbl - Ruble (рубль)
ˈjuːnɪt ɒv ˈkʌrənsi - unit of currency
əkˈsɛptɪd - excepted
ˈliːgəl ˈtɛndə - illegal tender
æbˈkɑːzɪə - Abkhazia
saʊθ ɔː'siːtjə - South Ossetia
ˈmʌnɪtəri ˈsɪstɪm - monetary system
ˈmænɪʤd - manager
ˈsɜːvɪsɪz - services
ˈbɪgɪst ˈsɛktə - biggest sector
pɜː ‘sɛnt - percent
ˈhəʊlseɪl - wholesale
rɪˈpeə - reaper
ˈməʊtə ˈviːɪklz - motor vehicle
ˈməʊtəˈsaɪklz - motorcycle
ˈhaʊshəʊld gʊdz - household goods
ˈpʌblɪk ədˌmɪnɪsˈtreɪʃn - public administration
hɛlθ ænd ˌɛdjuːˈkeɪʃən - health and education
rɪəl ɪsˈteɪt - real estate
ˈtrænspɔːt ˈstɔːrɪʤ - transport storage
kənˈtrɪbjuːts - contributes
ˈmaɪnɪŋ - mining
ˌmænjʊˈfækʧərɪŋ - manufactory
126
ʌnˈjuːʒʊəl - unusual
ˈmeɪʤə - major
rɪˈlaɪz - realize
ˈɛnəʤi ˈrɛvɪnjuːz - energy revenues
əˈbʌndəns ɒv ˈnæʧrəl - abandones of natural
rɪˈsɔːsɪz - resources
ˈnæʧrəl gæs - natural gas
ˈprɛʃəs ˈmɛtlz - pressure metals
ˈmeɪʤə ʃeə - major shear
ˈɛkspɔːts - exports
ˈbʌʤɪt ˈrɛvɪnjuːz - budget revenues
ˈpɜːʧəsɪŋ ˈpaʊə ˈpærɪti - purchasing power parity
‘fjʊəld - fueled
dɪsˈpəʊzəbl - disposable
ˈɪnkʌm - income
Advertising is another invention of the 20th century. Some people find it annoying and useless, however, it certainly has its point.
Advertising can be found everywhere nowadays: in newspapers, in magazines and brochures, on posters, on radio and TV, in Internet, simply everywhere. The main purpose of advertising is to sell the goods. From the other side, it’s a really effective way to let the people know about certain products.
Объяснение:
Реклама - еще одно изобретение 20 века. Некоторых это раздражает и бесполезно, однако в этом есть смысл.
Рекламу сейчас можно найти везде: в газетах, журналах и брошюрах, на плакатах, на радио и телевидении, в Интернете, просто везде. Основная цель рекламы - продать товар. С другой стороны, это действительно эффективный рассказать людям об определенных продуктах. Ето на руском перевод)
Реклама - ще один винахід 20 століття. Деякі люди вважають це надокучливим і марним, проте, безумовно, це має свій сенс.
Сьогодні рекламу можна знайти скрізь: у газетах, журналах та брошурах, на плакатах, на радіо та телебаченні, в Інтернеті, просто скрізь. Основна мета реклами - продаж товару. З іншого боку, це дійсно ефективний б повідомити людей про певні продукти. а ето на українском.