Продолжение: Even more troubling, I’ve encountered students who’ve been told they don’t have the capacity to grasp math and science.
These are lost opportunities.
I believe we owe our young an education that captures the exhilarating drama of science.
I believe the process of going from confusion to understanding is a precious, even emotional, experience that can be the foundation of self-confidence. I believe that through its rational evaluation of truth and indifference to personal belief, science transcends religious and political divisions and so does bind us into a greater, more resilient whole.
I believe that the wonder of discovery can lift the spirit like Brahms’s Third Symphony.
I believe that the breathtaking ideas of science can nourish not only the mind but also the soul.
A native New Yorker, BRIAN GREENE teaches physics and mathematics at Columbia University. He is a proponent of string theory, which attempts to unify all the forces of nature into a single framework. He authored The Fabric of the Cosmos and The Elegant Universe.
1. Who is the author of this essay? Give evidence from the essay to support your answer.
2. What is the author hoping to persuade the reader of?
3. Why does the author include the personal anecdote at the beginning of the essay?
4. Who is his intended audience? Give evidence.
5. Why did he include different examples of people who were inspired by science? The author uses logos to persuade the audience. Give the examples of it and explain why.
6. The rhetoric in this text is heavily dependent on contrast. Find examples of these contrasts and explain.
LARA IRDFT 6a Этот красивый, сильный археолог борется с роботами и весь день занимается акробатикой, верно? Ну не каждый день! Посмотрим, что она сделает, когда 0) - она дома! Утром ... Лара всегда 1) ... в 7 часов и одевается. Затем она 2) ... бегает трусцой и занимается спортом в тренажерном зале, и все это перед завтраком! Лара 3) ... обильный завтрак примерно без четверти девять, потом она иногда ходит по магазинам или работает 4) какое-то время ее компьютер. Днем .. Лара обычно обедает примерно в четверть второго. Ее отец Джон часто навещает ее, и они 5) ... пьют чай и разговаривают о работе вместе. Вечером .. Перед ужином Лара обычно занимается кикбоксингом. Обедает она примерно в половине 6) шесть. Затем она расслабляется. Она читает книгу или 7) поздно, потому что на следующий день она обычно очень занята! Быть героем боевика непросто! DVD. Она никогда не 8) .. на самом деле спать Тинг б) Какое из занятий в E
Объяснение:
Вот перевод на русский но ты сама просила перевисти с русского надеюсь правильно:)
LARA IRDFT 6a Этот красивый, сильный археолог борется с роботами и весь день занимается акробатикой, верно? Ну не каждый день! Посмотрим, что она сделает, когда 0) - она дома! Утром ... Лара всегда 1) ... в 7 часов и одевается. Затем она 2) ... бегает трусцой и занимается спортом в тренажерном зале, и все это перед завтраком! Лара 3) ... обильный завтрак примерно без четверти девять, потом она иногда ходит по магазинам или работает 4) какое-то время ее компьютер. Днем .. Лара обычно обедает примерно в четверть второго. Ее отец Джон часто навещает ее, и они 5) ... пьют чай и разговаривают о работе вместе. Вечером .. Перед ужином Лара обычно занимается кикбоксингом. Обедает она примерно в половине 6) шесть. Затем она расслабляется. Она читает книгу или 7) поздно, потому что на следующий день она обычно очень занята! Быть героем боевика непросто! DVD. Она никогда не 8) .. на самом деле спать Тинг б) Какое из занятий в E
Объяснение:
Вот перевод на русский но ты сама просила перевисти с русского надеюсь правильно:)
1. The Edinburgh train will depart from ... six.
-motorway
-platform
2. The tour went through seven ... countries in two weeks.
-strange
-foreign
3. We got to the station in time to ... the bus.
-board
-catch
4. I'll just go and put the car in the ... .
-road
-garage
5. In 1914 a ... sank in these waters.
-coach
-steamboat
6. We ... London late at night.
-arrived
-reached
7. The plane landed at Heathrow ... .
-Airport
-Station
8. What stop do I need to ... off at?
-take
-get
9. I still use my car, but now I make fewer ... .
-journeys
-voyages
10. There were lots of cars parked ... the road.
-on
-at
Объяснение: