Make up all possible types of questions on the basis of the given sentences: a) general, b) alternative, c) disjunctive, d) special questions and e) questions to the subject. 1. The children are swimming in the river. 2. The work can be done in two weeks. 3. You have to write letters. 4. There will be a new service-station here. 5. They lay in the sun for half an hour. 6. I have some pets at home. 7. She did the work nicely last week. 8. You'll get a nice present for your birthday. 9. He
1. At what age is best to read "The Adventures of Oliver Twist"? (Read it must be in conscious age. That's when you pay attention to the small details. Of the present situation of injustice and joy, the storm of emotions that is the story. The book teaches us to be attentive to the misfortunes of others, be careful and do not remain indifferent to the misfortunes of others.)2. What is particularly interesting? (The book is interesting in the first place that affects such an important issue - helplessness and vulnerability of children abandoned by fate at the very bottom. And I am personally convinced once again that the people - do not change. If a good man , in which scrapes will not fall, all will remain so.The protagonist - a boy, Oliver, surprising only because he can save the nobility of his soul in such difficult conditions. He was incredibly lucky (so it would be in real life). )3. What are the disadvantages of the book? (A lot of the detailed description and it seems to me unnecessary detail. In the preface to the book critics estimate precisely Dickens attention to detail. I also found it a little boring.)
1. В каком возрасте лучше читать "Приключения Оливера Твиста"? (Читать ее нужно в осознанном возрасте. Именно тогда обращаешь внимание на мелкие детали. Переживаешь моменты несправедливости и радости, ту бурю эмоций, которую вызывает сюжет. Книга учит нас быть внимательным к чужому горю, быть заботливым и не оставаться равнодушным к чужому горю.)2. Чем особо интересная?(Книга интересная в первую очередь тем, что затрагивает такой важный вопрос - беззащитность и уязвимость детей, брошенных судьбой на самое дно. А также лично меня еще раз убеждает в том, что люди - не меняются. Если человек хороший, то в какие передряги не попадет, все-равно останется таким. Главный герой - мальчик Оливер, удивительный уже потому, что умеет сохранить благородство своей души в таких непростых условиях. Ему несказанно везет (было бы так и в жизни). )3. Какие недостатки книги? (Очень много подробных описаний и как мне кажется не нужных мелочей. В предисловии к книге критики оценивают именно внимание Диккенса к мелочам. Мне же это показалось слегка занудным. )
Перевод Гусеница осталась в одиночестве и принялась мечтать о крыльях. Она была окутана тонкой паутинкой, прочно удерживающей ее тело в плену. "Наверное, я никогда не смогу вырваться из этих нитей. Но если я не отвечу на далекий зов - я умру". И она стала сражаться с паутиной из последних сил. И вдруг ее оковы распались. Гусеница устремилась к свету, к солнцу и теплу. Ей стало так хорошо, и она запела от счастья: "Я бабочка! Значит, я рождена, чтобы летать!" Английский Caterpillar remained alone and began to dream of the wings. She was enveloped in a thin cobweb, firmly holding her body prisoner. "I guess I'll never be able to break out of these threads, but if I do not answer to the distant call -. I'm dead." And she began to fight with the cobwebs of the last forces. And suddenly it broke the shackles. Caterpillar rushed to the light, the sun and heat. She felt so good, and she sang with joy: "I am a butterfly So, I was born to fly!"
1. В каком возрасте лучше читать "Приключения Оливера Твиста"? (Читать ее нужно в осознанном возрасте. Именно тогда обращаешь внимание на мелкие детали. Переживаешь моменты несправедливости и радости, ту бурю эмоций, которую вызывает сюжет. Книга учит нас быть внимательным к чужому горю, быть заботливым и не оставаться равнодушным к чужому горю.)2. Чем особо интересная?(Книга интересная в первую очередь тем, что затрагивает такой важный вопрос - беззащитность и уязвимость детей, брошенных судьбой на самое дно. А также лично меня еще раз убеждает в том, что люди - не меняются. Если человек хороший, то в какие передряги не попадет, все-равно останется таким. Главный герой - мальчик Оливер, удивительный уже потому, что умеет сохранить благородство своей души в таких непростых условиях. Ему несказанно везет (было бы так и в жизни). )3. Какие недостатки книги? (Очень много подробных описаний и как мне кажется не нужных мелочей. В предисловии к книге критики оценивают именно внимание Диккенса к мелочам. Мне же это показалось слегка занудным. )
Гусеница осталась в одиночестве и принялась мечтать о крыльях. Она была окутана тонкой паутинкой, прочно удерживающей ее тело в плену. "Наверное, я никогда не смогу вырваться из этих нитей. Но если я не отвечу на далекий зов - я умру".
И она стала сражаться с паутиной из последних сил. И вдруг ее оковы распались. Гусеница устремилась к свету, к солнцу и теплу. Ей стало так хорошо, и она запела от счастья: "Я бабочка! Значит, я рождена, чтобы летать!"
Английский
Caterpillar remained alone and began to dream of the wings. She was enveloped in a thin cobweb, firmly holding her body prisoner. "I guess I'll never be able to break out of these threads, but if I do not answer to the distant call -. I'm dead."
And she began to fight with the cobwebs of the last forces. And suddenly it broke the shackles. Caterpillar rushed to the light, the sun and heat. She felt so good, and she sang with joy: "I am a butterfly So, I was born to fly!"