В этом задании нужно использовать третью форму глагола (Ved; отмечено жирным) в форме Present Perfect (т.е. по формуле: has/have + Ved) и употребить её так, чтобы логически подытожить данные ранее высказывания (чит. силлогизмы). Как известно, есть правильные и неправильные глаголы — поэтому где-то мы используем т.н. супплетивизм корней, то есть когда корень разнится в зависимости от формы (go - went - gone), или же суффиксацию, т.е. добавляем к основе суффикс -ed (improve - improved - improved). Поэтому выходит так:
Tom is looking for his key. He can't find it. — He has lost his key. (Он потерял ключ.)Margaret can't walk and her leg is in plaster. — She has broken her leg. (Она сломала ногу.)Last week the bus fare was 80 pence. Now it's 90. — The bus fare has gone up. (Плату за проезд на автобусе подняли.)Maria's English wasn't very good. Now it is better. — Her English has improved. (Её английский улучшился.)Dan didn't have a beard before. Now he has a beard. — He has grown a beard. (Он отрастил бороду.)This morning I was expecting a letter. Now I have it. — The letter has arrived. (Письмо пришло.)The temperature was 20 degrees. Now it is only 12. — The temperature has fallen. (Температура упала.)7.3
В этом задании нужно сделать практически то же самое: использовать третью форму глагола в форме Present Perfect, но употребить её не в предложении-следствии, а в ответе. Кроме того, здесь используются краткие формы глаголов, то есть 's и 've (вместо has и have) — разница с полной формой, как известно, в том, что краткая форма — атрибут разговорной речи.
No, thank you. I've just had lunch.I'm afraid, he's gone out.Wait a minute! I've not finished yet.No, I've done it myself / already.Have you found a place to live / anything?I've not decided yet.No, she's come back.
At the age of 7 little robotics already know 3 kinds of levers (and you remember?) And they assemble ready-made robots for a lesson. Boys make sure that the batteries are disposed of exclusively in a special box, and not in a general waste bin. They, as adults, turn to the teacher only by name, but to “you”.
And they also know that when they grow up, they will build robots to help humanity. Young engineers dream of conquering space, defeating enemies and disturbers. Well, win the robot competitions. The Robotologist attended a robotics lesson and wrote down answers to the question about what kind of robots the guys dream of creating.
В этом задании нужно использовать третью форму глагола (Ved; отмечено жирным) в форме Present Perfect (т.е. по формуле: has/have + Ved) и употребить её так, чтобы логически подытожить данные ранее высказывания (чит. силлогизмы). Как известно, есть правильные и неправильные глаголы — поэтому где-то мы используем т.н. супплетивизм корней, то есть когда корень разнится в зависимости от формы (go - went - gone), или же суффиксацию, т.е. добавляем к основе суффикс -ed (improve - improved - improved). Поэтому выходит так:
Tom is looking for his key. He can't find it. — He has lost his key. (Он потерял ключ.)Margaret can't walk and her leg is in plaster. — She has broken her leg. (Она сломала ногу.)Last week the bus fare was 80 pence. Now it's 90. — The bus fare has gone up. (Плату за проезд на автобусе подняли.)Maria's English wasn't very good. Now it is better. — Her English has improved. (Её английский улучшился.)Dan didn't have a beard before. Now he has a beard. — He has grown a beard. (Он отрастил бороду.)This morning I was expecting a letter. Now I have it. — The letter has arrived. (Письмо пришло.)The temperature was 20 degrees. Now it is only 12. — The temperature has fallen. (Температура упала.)7.3В этом задании нужно сделать практически то же самое: использовать третью форму глагола в форме Present Perfect, но употребить её не в предложении-следствии, а в ответе. Кроме того, здесь используются краткие формы глаголов, то есть 's и 've (вместо has и have) — разница с полной формой, как известно, в том, что краткая форма — атрибут разговорной речи.
No, thank you. I've just had lunch.I'm afraid, he's gone out.Wait a minute! I've not finished yet.No, I've done it myself / already.Have you found a place to live / anything?I've not decided yet.No, she's come back.At the age of 7 little robotics already know 3 kinds of levers (and you remember?) And they assemble ready-made robots for a lesson. Boys make sure that the batteries are disposed of exclusively in a special box, and not in a general waste bin. They, as adults, turn to the teacher only by name, but to “you”.
And they also know that when they grow up, they will build robots to help humanity. Young engineers dream of conquering space, defeating enemies and disturbers. Well, win the robot competitions. The Robotologist attended a robotics lesson and wrote down answers to the question about what kind of robots the guys dream of creating.