Put the verbs in brackets into the gaps and form affirmative sentences with the past continuous. Example: Eddie a comic. (to read)
Answer: Eddie was reading a comic.
1) He the beds. (to make)
was makeing
were making
was making
2) My father vegetables at the supermarket. (to buy)
were buying
was buing
was buying
3) Last night at 6 p.m., I dinner. (to eat)
was eating
was ateing
were eating
Read these phrases and change them into the past continuous. Study the example. Don't use punctuation marks.
Example 0.
He jumps
Answer 0.
He was jumping
1. They run
2. She makes
3. It rains
Read these words and make a negative sentence or a question in the past continuous with full verb forms. Don’t forget about question marks and full stops.
Примечание:
Предложение должно начинаться с заглавной буквы и заканчиваться точкой или вопросительным знаком. Отрицательная форма не должна быть сокращенной.
Example 0. cook/ he/ at 6 pm yesterday/ not.
Answer 0. He was not cooking at 6 pm yesterday.
Example 1. play games/ she/ from 3 to 4 pm yesterday?
Answer 1. Was she playing games from 3 to 4 pm yesterday?
My brother/ not/ sail/ from 2 to 3 pm yesterday.
Read these words and make a negative sentence or a question in the past continuous with full verb forms. Don’t forget about question marks and full stops.
Примечание:
Предложение должно начинаться с заглавной буквы и заканчиваться точкой или вопросительным знаком. Отрицательная форма не должна быть сокращенной.
Example 0. cook/ he/ at 6 pm yesterday/ not.
Answer 0. He was not cooking at 6 pm yesterday.
Example 1. play games/ she/ from 3 to 4 pm yesterday?
Answer 1. Was she playing games from 3 to 4 pm yesterday?
the friends/ go home/ from school/ at 5 o’clock yesterday?
Read the sentence and complete it by putting the verb in brackets in the past continuous. Don’t forget about question marks and full stops.
Примечание:
Предложение должно начинаться с заглавной буквы и заканчиваться точкой или вопросительным знаком.
Example 0. They (have) dinner at five o'clock.
Answer 0. They were having dinner at five o'clock.
Example 1. What (happen) at the time of that robbery?
Answer 1. What was happening at the time of that robbery?
She (translate) that text all day yesterday.
Read the sentence and complete it by putting the verb in brackets in the past continuous. Don’t forget about question marks and full stops.
Примечание:
Предложение должно начинаться с заглавной буквы и заканчиваться точкой или вопросительным знаком.
Example 0. They (have) dinner at five o'clock.
Answer 0. They were having dinner at five o'clock.
Example 1. What (happen) at the time of that robbery?
Answer 1. What was happening at the time of that robbery?
What (you/do) yesterday afternoon?
Find the definition for the following word.
turn the TV up
to change to a different channel
to increase the volume
money you have to pay if you have a TV
programs you like most
the advertisements between programs
When I was little, I played games, coming up with interesting stories. I never knew what time it was, what date it is or what animal year. It's just evolved. I don't care about politics, money or other adult issues. I asked questions, and believed in miracles, was naive and did not think about the future. Valued friendship and trusted friends, respected elders. I was like all children, but with his character, of course.
На Атлантическом побережье Соединенных Штатов, большая часть северного побережья каменистая. Но средние и южные атлантического побережья поднимаются от моря. Аппалачи, которые идут почти параллельно восточному побережью, старые горы с большим количеством угля богатых долин между ними к западу от Аппалачей, лежат плато построены на протяжении веков из кусочков камня, которые отмывали с гор, а затем сократить на небольшие холмы потоками. За это великая Центральная низменность, которая напоминает равнины Восточной Европы.
К северу от Центральной низменности, протяженностью почти 1600 километров, являются пять Великих озер, которые Соединенные Штаты разделяют с Канадой. Озера считаются содержат около половины мировых запасов пресной воды. К западу от Центральной низменности являются Великие равнины. Они останавливают Скалистых гор. Скалистые горы являются молодые горы. Они такие же возраст, как Альпы в Европе.
Земля Скалистых гор состоит из совершенно различных и отдельных регионов, которые сформированы различными геологическими событиями. Одна область была образована из материала, который запил от Скалистых гор и прессуют в скале. Это в настоящее время включает в себя высокую Колорадо плоскогорья, где Большой Каньон реки Колорадо режется (1,6 км в глубину). Миссисипи протекает более 6400 км от его северных источников в Скалистых горах в Мексиканском заливе. Это делает его одним из самых длинных водных путей в мире. Еще один регион, высокая Колумбия стол земли на севере была создана лавой, которая заливается изнутри земли и захоронены старые горы.
Вулканы также построил Каскадных гор. Диапазон Сьерра-Невада и хребты Большого Бассейна были образованы напряженными части земной коры. На границе Тихого океана лежат Береговых хребтов. Они сравнительно невысокие горы, потому что они находятся в регионе, где случайные землетрясения время от времени строить новые горы.