Put the verbs in brackets into the required tense forms.
1) We [to arrive – Past Indefinite Active] at the railway station when the train [to approach – Past Continuous Active] the platform. 2) The overall control of the system [to do – Present Continuous Passive] by computers. 3) Can you tell me who [to sit – Present Continuous Active] next to you? 4) He [to drive – Past Continuous Active] home when he [to hear – Past Indefinite Active] the news on the radio. 5) A lot of people [to wait – Past Continuous Active] for the bus arrival at the stop. 6) At present 2,500 km of high-speed lines [to construct – Present Continuous Passive] in Europe and Asia. 7) You [to catch – Future Indefinite Active] the train, if you [to hurry – Present Indefinite Active] up. 8) Steel rails [to use – Past Indefinite Passive] in the USA for the first time in 1863. 9) The experiment [to be – Past Indefinite Active] very interesting, it [to watch – Past Continuous Passive] with great attention. 10) Competition between transport modes [to intensify – Present Continuous Active] now. 11) The guide [to speak – Present Indefinite Active] English, German and Spanish, but he [to speak – Future Continuous Active] Spanish this afternoon because most of the visitors [to be – Present Indefinite Active] from Spain.
1.like 2. read. 3. lives. 4. does(тут не поняла,вроде так). speaks. 5. drive. 6. play. 7. sings. 8. haves. 9. gives. 10. go.
2.
1. Он встает в 7 часов утром.
2. Я хожу на Черное море каждый год.
3. Мэри живет в Италии.
4. Иногда мы смотрим телевизор вечером.
5. Твои друзья понимают французский?
6. Сэм работает в полиции.
3.
1. Is Kate his older sister? Kate is not (isn't ) his older sister.
2. Has my granny 5 grandchildren? My granny hasn't 5 grandchildren.
3. Do my parents go to the cineme every weekend? My parents don't go to the cinema every weekend.
4. Does Ann sleep? Ann doesn't sleep.
4.
1. We like to read... .
2. Ben haves .
3.
4. My friends eat... .
У меня много друзей, но мой лучший друг Питер. Ему пятнадцать. Сейчас мы первый год студенты техникума. Он хороший студент потому что он учится усердно и прилежно. Он хочет стать хорошим специалистом. Он часто мне с моими английскими уроками, и я благодарен ему за это. Мы подружились с Питером, когда он и его семья переехала в наш дом. У нас очень много общего: мы любим одинаковую музыку, и тот, и другой, любим читать.
Теперь несколько слов о его внешности. Он довольно высокий, сильный и хорошо сложенный. Он имеет овальное лицо, прямой нос, ?-коричневые волосы, голубые глаза и приятная улыбка. Люди находят его красивым. Питер является хорошим спортсменом. Он занимается спортом. Он хорошо играет в футбол и баскетбол .
У меня есть другой друг. Ее зовут Наташа. Она школьница, и она живет по соседству. Она блондинка с голубыми глазами, она стройная и красивая. У нее длинные светлые волосы. Она любит кататься на велосипеде и компьютерные игры.
Мне очень нравятся все мои друзья. Я думаю, что они все мои верные друзья