Questions Task 1. Put the following into indirect speech.
1. “Is a return ticket cheaper than two singles?” said my aunt.
2. “Do puppies travel free?” asked a dog owner.
3. “Can I bring my dog into the compartment with me?” she asked.
4. “Does this train stop at York?” asked Bill.
5. “Can you telephone from inter-city trains,” said the businessman.
6. “Does the 2.40 have a restaurant car?” he enquired.
7. “Can you get coffee on the train?” asked my aunt.
8. “Do they bring it round on a trolley?” she said.
9. “Are there smoking compartments?” said the man with the pipe.
10. “Have you reserved the seat?” I asked him.
11. “Are you working as well as studying?” asked Peter.
12. “Have you got a work permit?” Bill wanted to know.
13. Have you enrolled for more than one class?” said Peter.
14. “Do you play rugby?” said Peter.
15. Will you have time to play rugby?” asked Peter.
16. “Are you interested in acting?” asked Ann.
17. “What happened to Mr. Budd?” said one of the men.
18. “Which of his sons inherited the estate?” asked another.
19. “Who is going to live in the big house?” enquired the third.
20. “What will happen to his racehorses?” asked someone else.
21. “Which team has won?” asked Ann.
22. “Which team won the previous match?” said Bill.
23. “Who is playing next week?” he asked.
24. “Who will be umpiring that match?” asked Tom.
25. “Who wants a lift home?” said Ann.
26. “Who has just dropped a $10 note?” I asked.
27. “Where is the ticket office?” asked Mrs. Jones.
28. “What shall I do with my heavy luggage?” she said.
29. “What platform does the train leave from?” asked Bill.
30. “When does it arrive in York?” he asked.
Task 2. Change the following direct commands into indirect ones.
Indirect commands, requests, etc. Are normally expressed by tell, order, ask, beg,
advise, remind, warn.
1. “Switch off the TV,” he said to her.
2. “Shut the door, Tom,” she said.
3. “Lend me your pen for a moment,” I said to Mary.
4. “Don’t watch late-night horror movies,” I warned them.
5. “Don’t believe everything you hear,” he warned me.
6. “Please fill up this for,” the secretary said.
7. “Don’t hurry,” I said.
8. “Don’t touch that switch, Mary,” I said.
9. “Open the safe!” the raiders ordered the bank clerk.
10. “Please do as I say,” he begged me.
11. “Help your mother, Peter,” Mr. Pitt said.
12. “Don’t make too much noise, children,” he said.
13. “Do whatever you like,” she said to us.
14. “Don’t miss your train,” she warned them.
15. “Read it before you sign it, “he said to his client.
16. “Do sing it again,” he said.
17. “Don’t drive too fast,” she begged him.
18. “Come to the cinema with me,” he asked her.
19. “Cook it in butter,” I advised her.
20. “Don’t argue with me,” the teacher said to the boy.
1. How many people use the Underground for a day?
2. How many stations has The Tube?
3. How many lines has The Tube?
4. How many deckers has the bus?
5. Why Tourists like takings these buses?
6. What's special in Black Cab?
7. What tests take these drivers?
1. Over 3 million
2. 275 stations
3. 12 lines
4, This bus is Double-Decker
5. Because they can have a nice view of the city from the upper deck
6. These taxis have a lot of room for passengers and their luggage
7. They take tests of their knowledge of London.
Объяснение:
ответ:
объяснение:
2.
внешность:
голубые глаза.
чёрные волосы и брови.
есть веснушки.
синия футболка с морям, и красные шорты.
характер:
•сильный дух
•хорошая харизма
•любовь и ценность к себе
•любовь и находчивость к окружающим
•любопыдство к себе и людям
•дружелюбие
3.
1. не хватает времени: родители постоянно заняты сами собой или своими делами, на работе, не прислушиваются к просьбам ребенка и игнорируют его душевные потребности («поиграй со мной»), отправляют к бабушке или в лагерь на все лето, невзирая на протесты чада.
2. сравнивание: ребенка сравнивают с другими детьми – вот, мол, соседский ваня хороший, на фортепиано играет и уроки не прогуливает, а ты ничего не можешь, да еще и растяпа, одни убытки от тебя.
3. развод родителей, скандалы, алкоголизм в семье: когда родители разводятся, если кто-то пьет, когда родители ругаются, младшие члены семьи всегда воспринимают это на свой счет. «они развелись из-за меня, они ругаются, потому что я плохой, я виноват в том, что папа бьет маму».
4. недосягаемый эталон: ребенку ставят в пример кого-то из взрослых, чаще всего отца, мать, бабушку или дедушку. ему говорят: «смотри, твоя мама получила пять образований, а дедушка – известный ученый, ты не должен их подвести! » такая тактика приводит к тому, что человек пытается всю жизнь подгонять себя под навязанные стандарты. у него, естественно, это не получается (поскольку все мы разные и у каждого свои таланты), и он воспринимает себя как неудачника.
5. насмешки над тем, что невозможно исправить: над ребенком, имеющим недостатки или болезни, смеются в школе, на игровой площадке, а иногда и в собственной семье. такие дети практически всегда имеют низкую самооценку.
4.
материальные потребности: человека еда, одежда. теплый туалет. мда, материальные потребности, это жилище, желание модно одеваться.
духовые потребности: вера, самореализация, поиск собственного я, любовь, социализация