Раскройте скобки, употребив нужную видо-временную форму глагола.
1. He (be) at the cinema with you?
2. The pupils (not, do) their exercises yet.
3. She told me everything about him after he (leave).
4. I asked him what countries he (visit)
5. I (finish) everything by the time you get back tomorrow.
6. I saw Tom yesterday but I (not to see) him today.
7. The tourists just (arrive) in London and everything (be) new for them.
8. We are late. The performance already (start) by the time we get to the theatre.
With all due respect, I don't think that was a wise decision to have that boy leave the classroom. He wasn't even the one to blame! Clearly that was another boy who was disrupting your lesson by making jokes, so that the girls could marvel at his wits.
I would make him stand up and come to the blackboard, and then repeat all the jokes out loud. That would only be fair if everyone could have a good laugh. And that would most certainly make the boy a local star! Or not. Or he would just be so embarassed that he would never even consider cracking a joke in your class.
При всем уважении, я не думаю, что это было мудрым решением выгнать мальчика из класса. Это ведь была даже не его вина! Очевидно, что другой паренек нарушал тишину своими шутками, только для того, чтобы девочки могли восхититься его остроумием.
Я бы заставил его выйти к доске и повторить все шутки вслух. По-моему это честно, в этом случае все ученики могли бы от души посмеяться. К тому же мальчик, наверняка, стал бы местной звездой! Или нет. Или бы он просто был до такой степени смущен, что никогда бы больше даже не думал шутить на ваших уроках.
1. идти в Колизей
2. ходить в музей
3. поехать в Венецию
4. купить камеру
5. сходить поплавать
6. пообедать в уютном ресторанчике