Жозеф Нисефор (1765-1833) человек, осуществивший первую фотосъемку в мире. Алоиз Зенефельдер (1771 – 1834) создатель литографии (1799) вдохновил Жозефа Ньепса сделать долговечным изображение, получаемое с камеры-обскуры. Идея: если предмет сам становится светочувствительным и поэтому камера-обскура может фиксировать отражение природы, то в конце можно было бы вытравить изображение и воспроизвести его на бумаге. Посредством длительного освещения на протяжении целого дня, в процессе которого медленно обрабатывающий битумный светочувствительный слой (который твердеет под воздействием света, на протяжении чего под воздействием лавандового масла, неосвещенные части растворяются) хоть и предоставил в 1824 году удовлетворительное изображение, однако оказалось, что изображение тяжело было использовать во втором действии, вытравлении.
However, tales of such creatures (1) (have been) common for many centuries, inspiring fear and fascination among sailors. Towards the end of the nineteenth century, a number of dead giant squid (2) (WASHed) up on the shores of Newfoundland, which (3) (FORCEd) scientists to rethink their opinion. However, all their attempts to capture a live specimen (4) (ENDed) in failure. Then, in 2004 two Japanese researchers (5) (were) successful in taking the first ever photos of a giant squid in its natural habitat. They were astonished by what they (6) (saw). Up until that point, the scientists (7) (had thought) that squids rarely (8) (MOVEd) and simply (9) (ATe) whatever drifted by, but the photos (10) (REVEALed) that they (11) (had MISUNDERSTooD) the nature of these enormous creatures. Taken at a depth of 900 meters off Japan’s Ogasawara Islands, the pictures show the squid aggressively attacking bait on a line. Now marine scientists worldwide (12) (are) eager to discover more about the nature and behaviour of giant squid.