Read and remember the model for annotation of the article: если нужно больше доплачу
ANNOTATION
1. I was supposed to annotate the following article.
It was published in the British journal (magazine, newspaper)
2. The title (headline) of the article is
3. The author of the article is …
(The article was written by a special correspondent of the journal).
4. The article represents a definite interest from the point of view …
5. It gives facts (tables, diagrams, figures, schemes).
6. The article considers the problem of …
7. It describes (discusses) …
8. The article draws the reader’s attention to …
9. The author points out that …
10. He stresses that …
11. The writer analyses the achievements of …
12. He approves …
13. The key problem of the article is …
14. To my mind (in my opinion) …
15. The article is worth reading because the problem is of great interest (of good use, actual, informative).
2. Make an annotation of the article.
Biodiversity Action Plan
from Principles of Biodiversity
A biodiversity action plan (BAP) is an internationally recognized program addressing threatened species and habitats and is designed to protect and restore biological systems. The original impetus for these plans derives from the 1992 Convention on Biological Diversity (CBD). As of 2009, 191 countries have ratified the CBD, but only a fraction of these have developed substantive BAP documents.
The principal elements of a BAP typically include: (a) preparing inventories of biological information for selected species or habitats; (b) assessing the conservation status of species within specified ecosystems; (c) creation of targets for conservation and restoration; and (d) establishing budgets, timelines and institutional partnerships for implementing the BAP.
A fundamental method of engagement to a BAP is thorough documentation regarding individual species, with emphasis upon the population distribution and conservation status. This task, while fundamental, is highly daunting, since only an estimated ten percent of the world’s species are believed to have been characterized as of 2006, most of these unknowns being fungi, invertebrate animals, micro-organisms and plants. For many bird, mammal and reptile species, information is often available in published literature; however, for fungi, invertebrate animals, micro-organisms and many plants, such information may require considerable local data collection. It is also useful to compile time trends of population estimates in order to understand the dynamics of population variability and vulnerability. In some parts of the world complete species inventories are not realistic; for example, in the Madagascar dry deciduous forests, many species are completely undocumented and much of the region has never even been systematically explored by scientists.
A species plan component of a country’s BAP should ideally entail a thorough description of the range, habitat, behaviour, breeding and interaction with other species. Once a determination has been made of conservation status (e.g. rare, endangered, threatened, vulnerable), a plan can then be created to conserve and restore the species population to target levels. Examples of programmatic protection elements are: habitat restoration; protection of habitat from urban development; establishment of property ownership; limitations on grazing or other agricultural encroachment into habitat; reduction of slash-and-burn agricultural practises; outlawing killing or collecting the species; restrictions on pesticide use; and control of other environmental pollution. The plan should also articulate which public and private agencies should implement the protection strategy and indicate budgets available to execute this strategy.
1. The journey to school takes 20 minutes. (ⱱ)
2. Registration takes place at 8:30 in the tutor room. (ⱱ)
3. The attendance register is recorded once a day in the morning. (ⱱ)
4. The musical theme in the assembly hall changes every week. (ⱱ)
5. French is taught every day. (ⱱ)
6. Every student swipes into every lesson using a swipe card. (ⱱ)
7. Students are allowed to bring snacks from home to eat in the playgrounds. (ⱱ)
8. Lunch time is from 1:10 p.m. to 2:10 p.m. (ⱱ)
9. Afternoon lessons continue until 3:15 p.m. (ⱱ)
Развернутый ответ:
1. Ложь. В тексте указано, что автор пешком идет до автобуса в течение 20 минут, а дальше автобус будет останавливаться, чтобы забирать других учеников. Значит, путь до школы занимает больше времени, чем 20 минут.
2. Правда. В тексте указано, что регистрация проходит в 8:30 в комнате наставника.
3. Ложь. В тексте указано, что по каждому ученику делается запись в специальной книге приема утром и вечером. Это означает, что регистр происходит дважды в день.
4. Ложь. В тексте указано, что каждая неделя имеет различную музыкальную тему, а детей просят быть внимательными к определенным вещам. Нет информации о том, что тема меняется каждую неделю.
5. Ложь. В тексте указано, что у автора каждый день разный первый урок, который включает английский, а также другие предметы. Поэтому французский не преподается каждый день.
6. Правда. В тексте указано, что каждый ученик 'проходит' через свайп-карту на каждом уроке, чтобы школа знала, что он посетил определенный урок и где находится.
7. Правда. В тексте указано, что дети могут принести закуску из дома, чтобы поесть на площадках.
8. Ложь. В тексте указано, что обеденное время с 12 до 1:10 pm. Таким образом, оно длится 1 час и 10 минут, а не 2 часа и 10 минут.
9. Правда. В тексте указано, что занятия продолжаются до 3:15 pm.
Пояснение: Решение было сделано, исходя из непосредственной информации в тексте. Важно внимательно читать и понимать каждый аспект текста для правильного ответа на вопросы.
- I don't like shopping with my dad. He hates shopping and I refuse to go with him.
Обоснование: Здесь используется глагол "hates" в форме герундия "shopping", так как он ненавидит сам процесс покупок. Во втором предложении используется глагол "refuse" в форме инфинитива с частицей "to" перед ним, так как это означает отказаться от совершения действия "to go".
2. Лола обожает плавать. Вчера ей удалось проплыть 500 метров. В следующие выходные она надеется проплыть целый километр.
- Lola loves swimming. Yesterday, she managed to swim 500 meters. Next weekend, she hopes to swim a full kilometer.
Обоснование: Здесь используется глагол "loves" в форме герундия "swimming", так как Лола любит сам процесс плавания. Во втором предложении используется глагол "managed" в форме инфинитива с частицей "to" перед ним, так как это означает успешно осуществить действие "to swim". В третьем предложении используется глагол "hopes" в форме инфинитива с частицей "to" перед ним, так как это означает надежду на будущее совершение действия "to swim".
3. Ты можешь позволить себе купить эту дорогую куртку?
- Can you afford to buy this expensive coat?
Обоснование: Здесь используется глагол "afford" в форме инфинитива с частицей "to" перед ним, так как это означает возможность себе позволить совершить действие "to buy".
Ты должен подумать о покупке более дешевой.
- You should consider buying a cheaper one.
Обоснование: Здесь используется глагол "consider" в форме герундия "buying", так как это означает рассмотреть возможность совершения действия "to buy".
Тебе нужно экономить деньги.
- You need to save money.
Обоснование: Здесь используется глагол "need" в форме инфинитива без частицы "to" перед ним, так как это означает необходимость совершать действие "to save".
4. Саймон наслаждается встречей со своими друзьями в скейт-парке. В эту субботу они согласовали встретиться в магазине скейтбордов, потому что он хочет купить новые колеса для своей доски.
- Simon enjoys meeting his friends at the skate park. This weekend they've agreed to meet at the skate shop because he wants to buy new wheels for his board.
Обоснование: Здесь используется глагол "enjoys" в форме герундия "meeting", так как Саймон наслаждается самим процессом встречи с друзьями. Во втором предложении используется глагол "agreed" в форме инфинитива с частицей "to" перед ним, так как это означает согласиться на совершение действия "to meet". В третьем предложении используется глагол "wants" в форме инфинитива без частицы "to" перед ним, так как это означает желание совершить действие "to buy".