Ex . 1. Make sentences using the words below . There is an example at the beginning ( 0 ) . 5.me , from his place , Robert , up , called , then . 6.watch , at the watchmaker’s , I , my , repaired , had , yesterday 7.tenth , room , the , the , on , floor , is . 8.fine , was , weather , then , the . 9.at once , police , called , woman , the , the 10.England , she in , went , school , to . Ex . 2. Work in pairs . Transform the sentences . There is an example at the beginning ( 0 ) . O.The book is on the table . A : Is the book on the table ? B : No , the book is not on the table 1.The cat is in the room . 2.The chair is at the table . 3.The flower vase is in the corner . 4.The stone is on the ground . 5.The toy is under the chair . 6.The pen is in the bag . 7.The car is in the garage . 8.The plate is on the shelf . 9.The glass is in the cupboard 10.Her father is at home .
9. Давать советы по использованию следует / не следует или следует / не следует. 1) Я часто опаздываю в школу. → Вам следует рано вставать, чтобы пойти в школу. . 2) Некоторые из моих одноклассников получают очень плохие оценки в школе. 3) Мне нужно выучить английский намного быстрее. 4) Мой брат не знает, что делать после школы. 5) Мне скучно, когда у меня много свободного времени. 6) Территория нашей школы грязная. 7) Моя сестра пристрастилась к мобильному телефону. 8) Я очень переживаю, потому что уроки в школе для меня слишком трудны.
Ex . 1. Make sentences using the words below . There is an example at the beginning ( 0 ) . 5.me , from his place , Robert , up , called , then . 6.watch , at the watchmaker’s , I , my , repaired , had , yesterday 7.tenth , room , the , the , on , floor , is . 8.fine , was , weather , then , the . 9.at once , police , called , woman , the , the 10.England , she in , went , school , to . Ex . 2. Work in pairs . Transform the sentences . There is an example at the beginning ( 0 ) . O.The book is on the table . A : Is the book on the table ? B : No , the book is not on the table 1.The cat is in the room . 2.The chair is at the table . 3.The flower vase is in the corner . 4.The stone is on the ground . 5.The toy is under the chair . 6.The pen is in the bag . 7.The car is in the garage . 8.The plate is on the shelf . 9.The glass is in the cupboard 10.Her father is at home .
9. Давать советы по использованию следует / не следует или следует / не следует. 1) Я часто опаздываю в школу. → Вам следует рано вставать, чтобы пойти в школу. . 2) Некоторые из моих одноклассников получают очень плохие оценки в школе. 3) Мне нужно выучить английский намного быстрее. 4) Мой брат не знает, что делать после школы. 5) Мне скучно, когда у меня много свободного времени. 6) Территория нашей школы грязная. 7) Моя сестра пристрастилась к мобильному телефону. 8) Я очень переживаю, потому что уроки в школе для меня слишком трудны.