Read the text and do the tasks
Babylonia
The people of Babylonia were rich and powerful. They were also happy. They loved each other and they enjoyed working together. But men could live only on earth. Heaven was for God and his angels.
The King of Babylonia decided that his people should have heaven, too. So he ordered them to build a great tower. Six hundred thousand men began making bricks and mixing mortar (будівельний розчин) and putting up a building higher. All day every day men carried bricks and mortar up a stairway on the west side of a tower. Then they walked down another stairway on the west. This went on for forty – two years until the tower was twenty – seven miles high. It was so high that it took a man a whole year to carry bricks from the ground to the top.
Now the tower had risen nearly to heaven. And God saw he had to do something. He sent seventy angels down to earth. The angels had orders: first to take away the one language everybody understood, then to put the people into groups with a new language in each group.
In no time the men who carried bricks couldn’t talk to the men who carried them and the men who carried bricks couldn’t say an understandable word to the men who laid the bricks. Everything was a mess, and everybody blamed everybody else for not understanding. The people no longer talked about the Tower of Heaven. The talked about the Tower of Babel, which meant the Tower of Confusion. Their work came to a dead stop. The builders went away carrying their new languages with them.
That is how it happened that different languages appeared in different parts of the world.
I. Tick the correct answer. Get one Поставити правильну відповідь поставити один
2) In the text find the words and phrases which mean the following. (найти перевод в тексте)
обратный адрес (§1) return address
письмо о принятии (в университет, на работу) (§2) acceptance letter
шапка на фирменном бланке (§2) letterhead
обращаться с письменным) заявлением (о приеме на работу, учебу) (§2) apply
внепрограммные; необязательные, факультативные мероприятия. (§3) extracurricular activities
поставить на очередь (§3, 5) put on wait list
1. a (Serena could tell from the scary look on Blair’s face that the news was not good. She didn’t know what to say. “Urn, I got a place … um … everywhere?”)
2. b (“I got wait listed at Yale. The only place that accepted me is Georgetown. Stupid Georgetown. But it was my safety.”)
3. b (She was in the top of her class at school)
4. a Her entire high-school career – practically her whole life – she’d been working toward entering Yale.
5. a
6. b (I got wait listed at Yale.)
7. c (The only place that accepted me is Georgetown. Stupid Georgetown. But it was my safety.”
Serena stared at her for a moment her eyes wide with surprise. “That’s not so bad,” Serena said. “I’m sure Yale is hard to enter. And if you didn’t enter, at least you have backup)
1. a - Serena got 5 letters form the Universities, and when Blair asked her what Uniersity had accepted her, her answer was " I got a placeum everywhere"
2. b - the only place that had eccepted Blair was Georgetown.
3. b - Blair was in the top of her class at school.
4. a - practically her whole life, Blair had been working toward entering Yale.
5. a - Serena didn't do anything special to enter Yale, her farther didn't go to that university, her relatives didn't donate anything to Yale, so the only reason Serena was eccepted to Yale was her not bad school results.
6. b - Yale put Blair on their wait list.
7. c - Blair had a backup, the place she could enter instead of Yale, Georgetow.
1.На кровати между двумя девочками лежали письма лицом вниз так, чтобы они не могли увидеть обратные адреса. Блер получила 7 писем, а Серена 5. " Ну что, готова?" - спросила Серена.
Блер закрыла глаза и взяла первое письмо. " Хорошо, давай сделаем это".
2.Блер посмотрела на Серену. " Ну что у тебя?" - спросила она.
Взглянув на испуганое лицо Блер Серена поняла, что новости не очень хорошие. Серена не знала, что сказать " Ну, меня приняли..везде". Блер уставилась на письма в руках Серены. Самым верхним было письмо кремового цвета с голубой эмблемой Ельского Университета. " Подожди, ты подавала заявление в Ель?" - спросила Блер.
"Да" - кивнула Серена : " В последнюю минуту я решила, почему бы и нет"
" И тебя приняли?" Серена кивнула снова: " Прости".
3. То, как Блер смотрела на Серену, заставило ее занервничать. Что было у Серены, чего не было у нее? Она была лучшей в своем классе в школе, посещала все курсы АР, которые ей предлагали. Она была лучшей в школьном оценочном тесте. Она занималась благотворительностью. Она была лидером французского клуба. Она была прекрасным игроком в теннис. Вся ее школьная каръера, практически вся ее жизнь, были направлены на то, чтобы поступить в Ель. Ее отец учился там. Отец ее отца учился там. Ее дядя пожертвовал деньги на 2 здания и игровое поле. Серена не посещала никаких курсов, и почти не занималасть внеклассной работой. Отец Серены учился в Принстоне и Брауне, самыми большими конкурентами Еля. Однако Ель принял Серену, а Блер включил в список ожидания.
4. " Скорее всего я даже не поеду туда", Серена попыталась придать этому событию как можно меньше значимости. "Мне нужно, ну ты знаешь, посетить все школы перед окончательным решением" - она собрала свои светлые волосы на макушке. " Может быть я даже сразу и не пойду в колледж, я могу остаться в городе и занятться чем нибудь".
5. Серену приняли в Ель, а она даже не хочет по настоящему учиться там. Серена собрала все свои письма и спрятала их за спину.
" А что на счет других школ? У тебя наверняка есть-"
" Меня внесли в список ожидания в Ель. Единственное место, куда я могу поехать учиться - это Джорджтаун. Дурацкий Джорджтаун. Это был мой запасной вариант."
Серена смотрела на Блер с удивлением в глазах." Ну не так все плохо",- сказала Серена." Я уверена, что в Ель очень трудно поступить и если ты не поступишь, то у тебя есть запасной план".