Read the text and fill in the gaps. board(ing) passport control ticket check in customs
announce take off flight gate baggage
Let's imagine you arrive at the airport to travel somewhere by air. You have possibly made your reservation by phone and haven't got your ticket yet. In that case the first thing you'll do is go to the airline ticket desk to buy your 1).
If you look at the flight-information board, you'll find details about your 2) : what the scheduled departure time is, whether it's delayed, which 3) you're to “proceed" to, etc.
If possible, don't 4) at the last minute. Since a certain percentage of passengers are “no-shows” (i.e. have a booking but don't 5) for the flight), airlines normally overbook their flights - so even a confirmed reservation is no guarantee that you'll actually get a seat. Latecomers are more likely to get “bumped" than those who check in early.
At the check-in desk you show your ticket, check in your 6), and are given a boarding pass.
At most airports there are security checks. Cabin bags are X-rayed and must be opened if suspicious objects are seen. Passengers are examined with a metal detector or hand-searched.
If you're going abroad, you have to go through 7). On your arrival you have to go through 8) as well. - You may wish to buy something at the duty-free shop.
After 9), stow your hand baggage safely under the seat in front of you or, where possible, in one of the overhead luggage bins. Make sure you fasten your seat belt for 10)and landing and at other times when the FASTEN SEAT BELT sign is on. Smoking is only allowed in the smoking section.
One person in six is afraid of flying. If you have this problem, you should relax, breathe deeply, and consider this: Statistics show that it's 25 times safer to travel by air than by car.
Скажите, к какой части речи принадлежат выделенные кавычками слова, и обоснуйте свой ответ:
1. The boy "springs" into the water. глагол (обозначает действие, есть окончание 3л.ед.ч )
2. I like "spring" weather.прилагательное (определяет существительное "погода" какая?...весенняя)
3. Hob does not work very "hard".наречие(работать как? усердно)
4. Frieda is a "hard" worker. прилагательное(работник какой? усердный)
5. The boy did not "copy" my work.глагол(в данном предложении смысловой глагол, отрицание образовано при вс глагола+отрицательная частица+смысловой глагол))
6. I should like a "copy" of this poem.существительное( показателем существительного в данном случае является неопределённый артикль)
7. Pass me a "paint" brush. прилагательное(какую кисточку передать?..)
8. I am going to "paint".глагол( собираюсь что сделать?...красить)
Также обосновать ответ можно , переведя предложения на русский язык.
1.Мальчик прыгает в воду.
2. Я люблю весеннюю погоду.
3. Хоб работает не очень усердно.
4. Фрида усердный работник.
5. Мальчик не скопировал(переписал) мою работу.
6. Мне бы хотелось экземпляр(копию) этого стихотворения.
7. Передай мне кисточку для красок
8. Я собираюсь красить.
Компьютеру должны быть даны инструкции,показывающие,как обработать данные и в каком форме их вывести и сохранить. Возможность следовать программе отделяет компьютеры от остальных при Однако всё новые инструменты встраиваются везде: и пишущие машинки,и СВЧ-печки имеют встроенные компьютеры. Они могут принять данные для совершения нескольких опций,но сама программа изменена не может быть. Это придаёт девайсам гибкость и удобство,но не приближает их к самостоятельным компьютерам.