Появление метро. В 1860-х годах Лондон был, в буквальном смысле, столицей мира. Город рос, и так как его население росло тоже, транспорт в городе стал большой проблемой. Был нужен новый передвижения, и люди обратили взоры на инновации промышленной революции. Изобретение парового двигателя являлось относительно новым и захватывающим, и люди стали думать, что можно было бы с его перевозить людей на поездах в метро. Так получилось, что в 1863 году, используя методы, заимствованные из рытья туннелей для других целей, построили 2-километровый тоннель от вокзала Паддингтон на Западе Лондона в Фаррингдон в Ист-Лондон. Крупные города во всем мире только скопировали этот тип городского транспорта технически. Самый известный включает в себя: 1. Московский метрополитен, который является крупнейшим по уровню пассажиропотока, с более, чем миллиард пассажирских поездок в год. Некоторые станции метро очень красивы и включают в себя скульптуры, мозаичные картины на потолке, живописные украшения. Цена билета на метро составляет менее 0,5$. Первая линия была открыта в тридцатых годах 20-го века.
Вот матков степан In the corner we saw three huge stone boxes full of lumps of gold and crudely made coins. Inch by inch we ran our hands over the rock. There must have been thousands of them, more! We all went over and picked up the metal letting it fall through our fingers, and back into the box.
Suddenly John jumped back. We all looked round to see him struggling with Gagool. “Look out! The door is closing!
John shouted. We all ran over, but before we could help, Gagool made a last effort and freed herself and dived for the door. But she was too late, the heavy stone slab came down on her.
We all tried to lift the stone up. But it was no good, it was too heavy. We must have tried for an hour, bul in the end the torches went out, and we were still no closer to moving the heavy stone.
“Why is the air in the cave still fresh after all these hours?” asked Sir Heniy, after several more hours had passed. “There was nothing to lose, so we started feeling the walls and floor to see if there were any cracks. They were smooth and wet. After an hour and a half John cried out, “Hold on, I think I have found something. Come here!” With one of our last matches we were able to see a metal ring set into a stone. The air was blowing through the cracks around the edge of the block. If there is air getting into the cave perhaps there is anotherway in.
When it opened we could see a narrow staircase leading down into the mountain.
Before we went down the stairway we filled our pockets and a couple of sacks with gold. In the darkness we groped our way down the stairs and along a passage.
В 1860-х годах Лондон был, в буквальном смысле, столицей мира. Город рос, и так как его население росло тоже, транспорт в городе стал большой проблемой. Был нужен новый передвижения, и люди обратили взоры на инновации промышленной революции. Изобретение парового двигателя являлось относительно новым и захватывающим, и люди стали думать, что можно было бы с его перевозить людей на поездах в метро. Так получилось, что в 1863 году, используя методы, заимствованные из рытья туннелей для других целей, построили 2-километровый тоннель от вокзала Паддингтон на Западе Лондона в Фаррингдон в Ист-Лондон. Крупные города во всем мире только скопировали этот тип городского транспорта технически. Самый известный включает в себя:
1. Московский метрополитен, который является крупнейшим по уровню пассажиропотока, с более, чем миллиард пассажирских поездок в год. Некоторые станции метро очень красивы и включают в себя скульптуры, мозаичные картины на потолке, живописные украшения. Цена билета на метро составляет менее 0,5$. Первая линия была открыта в тридцатых годах 20-го века.
Вот матков степан In the corner we saw three huge stone boxes full of lumps of gold and crudely made coins. Inch by inch we ran our hands over the rock. There must have been thousands of them, more! We all went over and picked up the metal letting it fall through our fingers, and back into the box.
Suddenly John jumped back. We all looked round to see him struggling with Gagool. “Look out! The door is closing!
John shouted. We all ran over, but before we could help, Gagool made a last effort and freed herself and dived for the door. But she was too late, the heavy stone slab came down on her.
We all tried to lift the stone up. But it was no good, it was too heavy. We must have tried for an hour, bul in the end the torches went out, and we were still no closer to moving the heavy stone.
“Why is the air in the cave still fresh after all these hours?” asked Sir Heniy, after several more hours had passed. “There was nothing to lose, so we started feeling the walls and floor to see if there were any cracks. They were smooth and wet. After an hour and a half John cried out, “Hold on, I think I have found something. Come here!” With one of our last matches we were able to see a metal ring set into a stone. The air was blowing through the cracks around the edge of the block. If there is air getting into the cave perhaps there is anotherway in.
When it opened we could see a narrow staircase leading down into the mountain.
Before we went down the stairway we filled our pockets and a couple of sacks with gold. In the darkness we groped our way down the stairs and along a passage.
Объяснение: