there was an international of foreign students. meet
those photos have made a great on me. impress
john is fond of sport. he goes in for . dive
do you know who is the of this piece of art? create
look at the map and find the answers, please. inform
4. choose the right variant of the verb form.
the lesson five minutes ago.
a) begins b) began c)will begin
sam’s friends a party next saturday.
a) will have b) have c) had
we never english pudding.
a) are eating b) will eat c) have eaten
the smiths usually their holidays at the seaside.
a) spent b) were spending c) spend
she an interesting book at the moment.
a) is reading b) reads c) will read
5. form the sentences.
last/ he/ english/ year/did/ study ?
morning/ i/ exercises/ a lot of/ do/ in/ the .
on/ talking/ the/ who/ phone/ is/ now ?
been/ london/ have/ ever/ you/ to ?
breakfast/ tomorrow/ will/ for/ have/ you/ what ?
6. writing.
you have received a letter from your english-speaking pen friend tom.
last weekend my father and i went to oxford. it was great. do you like to travel? where did you go last year? are you going to visit some new places next
write him a letter and answer his 3 questions. ask him 1 question.
write 70 words. remember the rules of letter writing.
Поездка была недолгой. Спустя несколько минут волшебный самолет был под большим старым деревом. Сара была посреди Дикого леса. Она не знала, куда идти. "Как я могу выбраться отсюда?" - спросила она. "Вы не можете найти дорогу?" – вдруг она услышала голос. Она посмотрела вверх и вниз, но никого не увидела. Рядом с местом, где она стояла, было просто уродливое старое дерево. Затем она услышала голос снова: "Говори громче! Я не слышу тебя! Вас не научили говорить по-английски в школе?" Сара поняла, что дерево разговаривает с ней. "Постойте сказала Сара. "Я ищу волшебные семена горчицы." "У уксусной ведьмы может быть немного, но я не уверено", - сказало дерево. "Путь в замок ведьмы находится слева от дороги, ведущей к волшебному аэропорту." "Повторите сказала Сара. "Это очень трудно запомнить." "Ну уж, нет", - сказало дерево. "Вы, молодежь, должны учиться работать без посторонней Торопитесь!» И оно грустно покачало листьями. Сара пошла вперед. Было трудно идти, потому что было темно. Она хотела сесть в автобус, но не было никаких автобусов в диком лесу. Поэтому ей пришлось идти пешком. Это был долгий путь. Когда она увидела ведьмин дом, было уже утро. Она подошла к замку и увидела, что ключ был в двери. Она открыла ее и вошла. "Подойди сюда!", - услышала она голос сверху. Она подошла и увидела большую комнату. Посреди этой комнаты горел огонь. Перед огнем было два кресла, и в одном из них была уродливая старая ведьма. Ее приветливый чёрная кошка, Полночь, была в другом кресле.
1. fill in a/an/some.
tea
potatoes
2. fill in many/much.
he always asks questions.
has she got books?
i don’t buy food in this supermarket.
there aren’t houses in the street.
people come to moscow in summer.
you mustn’t drink so coffee.
3. form new words to fill the gaps.
she is a well-known of children stories. write
there was an international of foreign students. meet
those photos have made a great on me. impress
john is fond of sport. he goes in for . dive
do you know who is the of this piece of art? create
look at the map and find the answers, please. inform
4. choose the right variant of the verb form.
the lesson five minutes ago.
a) begins b) began c)will begin
sam’s friends a party next saturday.
a) will have b) have c) had
we never english pudding.
a) are eating b) will eat c) have eaten
the smiths usually their holidays at the seaside.
a) spent b) were spending c) spend
she an interesting book at the moment.
a) is reading b) reads c) will read
5. form the sentences.
last/ he/ english/ year/did/ study ?
morning/ i/ exercises/ a lot of/ do/ in/ the .
on/ talking/ the/ who/ phone/ is/ now ?
been/ london/ have/ ever/ you/ to ?
breakfast/ tomorrow/ will/ for/ have/ you/ what ?
6. writing.
you have received a letter from your english-speaking pen friend tom.
last weekend my father and i went to oxford. it was great. do you like to travel? where did you go last year? are you going to visit some new places next
write him a letter and answer his 3 questions. ask him 1 question.
write 70 words. remember the rules of letter writing.
Спустя несколько минут волшебный самолет был под большим старым деревом. Сара была посреди Дикого леса. Она не знала, куда идти.
"Как я могу выбраться отсюда?" - спросила она.
"Вы не можете найти дорогу?" – вдруг она услышала голос.
Она посмотрела вверх и вниз, но никого не увидела. Рядом с местом, где она стояла, было просто уродливое старое дерево.
Затем она услышала голос снова: "Говори громче! Я не слышу тебя! Вас не научили говорить по-английски в школе?" Сара поняла, что дерево разговаривает с ней.
"Постойте сказала Сара. "Я ищу волшебные семена горчицы."
"У уксусной ведьмы может быть немного, но я не уверено", - сказало дерево. "Путь в замок ведьмы находится слева от дороги, ведущей к волшебному аэропорту."
"Повторите сказала Сара. "Это очень трудно запомнить."
"Ну уж, нет", - сказало дерево. "Вы, молодежь, должны учиться работать без посторонней Торопитесь!»
И оно грустно покачало листьями. Сара пошла вперед. Было трудно идти, потому что было темно. Она хотела сесть в автобус, но не было никаких автобусов в диком лесу. Поэтому ей пришлось идти пешком. Это был долгий путь.
Когда она увидела ведьмин дом, было уже утро. Она подошла к замку и увидела, что ключ был в двери. Она открыла ее и вошла.
"Подойди сюда!", - услышала она голос сверху. Она подошла и увидела большую комнату. Посреди этой комнаты горел огонь. Перед огнем было два кресла, и в одном из них была уродливая старая ведьма. Ее приветливый чёрная кошка, Полночь, была в другом кресле.