Rewrite the following sentences in reported speech using the introductory verb in brackets.
e.g. “Could you tell me where the History Museum is?” the man said. (ask) The man asked where the History Museum was.
1)“Excuse me, what time does the next train leave?” the man said. (ask)
2)“Do not forget to renew your passport,” Suzie said to Tommy, (tell)
3)“Send me a nice postcard from Paris,” Carl said to Jenny, (tell)
4)“Call me from your hotel as soon as you arrive,” Mum said to me. (tell)
5)“What time are we leaving tomorrow?” John wondered. (ask)
6)“How old is the Taj Mahal?” a tourist wanted to know, (ask)
[snəʊ, frɒst ænd ˈsʌnʃaɪn…ˈlʌvli ˈmɔːnɪŋ]
[jet juː, dɪə lʌv, ɪts ˈmæʤɪk ˈskɔːnɪŋ,]
[ɑː stɪl əˈbɛd…əˈweɪk, maɪ swiːt]
[kɑːst sliːp əˈweɪ, aɪ bɛg, ænd, ˈraɪzɪŋ,]
[jɔːˈsɛlf ə ˈnɔːðən stɑː, ðə ˈbleɪzɪŋ]
[ɔːˈrɔːrə, ˈnɔːðən ˈbjuːti, miːt]
[ə ˈmɛləʊ gləʊ laɪk ðæt ɒv ˈæmbə]
[ɪˈluːmz ðə ruːm…tɪz gʊd tuː ˈlɪŋgə]
[bɪˈsaɪd ðə ˈgeɪli ˈkræklɪŋ stəʊv,]
[ænd θɪŋk ænd driːm…bʌt lɛt ˈaʊər ˈɒnɪst]
[braʊn meə wɪˈðaʊt dɪˈleɪ biː ˈhɑːnɪst]
[ðæt wiː meɪ teɪk ə slɛʤ raɪd, lʌv]
[wiːl gɪv friː reɪn tuː hɜː, ænd ˈlaɪtli]
[ðə snəʊ ɒv ˈmɔːnɪŋ ˈgliːmɪŋ ˈbraɪtli]
[skɪm ˈəʊvər ɪt, ænd, fʊl ɒv gliː]
[krɒs ˈɛmpti fiːldz ænd ˈɛmpti ˈmɛdəʊz]
[ə wʌns griːn wʊd wɪð triːz laɪk ˈʃædəʊz]
[ə striːm ænd bæŋk lɒŋ dɪə tuː miː]
Andrey has a lot of hobbies: he likes to play the computer, to read detective stories, to collect butterflies. He likes animals, espesially cats. He has got a cat Lastik at home.
Andrey has short, light hair and grey eyes. He is quite short and rather thin. He always manages to be cheerful, energetic, full of life and energy. He is helpful and honest.
Andrey is very popular. Hе is a helpful person and every time he tries to do her best to help somebody when he has problems.
Andrey is very attentive to his parents. Of course, he has some drawbacks - sometimes she is a hurly-burly boy, a bit stubborn. But still like him as she has a good sense of humour and pleasant to deal with.
We spend much time together - watch video or listen to the music, walk or go to the cafe discussing all sorts of things. Our friendship helps me feel strong and sure of myself.
Перевод:
У меня есть много друзей. Большинство из них мои одноклассники. Мой лучший друг по имени Андрей. Ему четырнадцать. Он живет с родителями недалеко от школы.
Андрей имеет много увлечений: он любит играть на компьютере, читать детективы, собирать бабочек. Он любит животных, особенно кошек. У него дома есть кот Ластик.
Андрей имеет короткие светлые волосы и серые глаза. Он довольно низкий и довольно худой. Ему всегда удается быть веселым, энергичным, полным жизни и энергии. Он готов и честный.
Андрей очень популярен. Он отзывчивый человек и каждый раз пытается сделать все возможное, чтобы кому-то, когда у кого-то есть проблемы.
Андрей очень внимателен к своим родителям. Конечно, у него есть некоторые недостатки - иногда он сомнительный мальчик, немного упрямый. Но все равно мне нравится его хорошее чувство юмора и с ним приятно иметь дело.
Мы проводим много времени вместе - смотрим видео или слушаем музыку, гуляем или ходим в кафе, обсуждаем все что угодно. Наша дружба мне чувствовать себя сильным и уверенным в себе.