In 1896 the French physicist Antoine Henri Becquerel (was) investigating uranium salts. He accidentally left a bit of uranium lying on some photographic plates - glass plates which were used in photography before film was (invented).
(Because*) the plates were wrapped in thick black paper to protect them from light, after some time Becquerel found out that they had been exposed, just as if they had been lying in the sun. He asked himself how this (had) happened. He repeated the experiment and finally (came) to the conclusion that the uranium salt emitted unknown rays, similar (to) X-rays, which could pass through thick black paper. In this way radioactivity (was) discovered.
The story shows some important qualities of a scientist's mind: the desire to understand why something happens the way it does, and the imagination which made Becquerel (think) of a new, original explanation. In 1903, Henri Becquerel won the Nobel (prize) in Physics for his discovery.
1896 году французский физик Антуан Анри Беккерель 1 _ _ _ _ _ исследовал соли урана. Он случайно оставил немного урана лежащим на некоторых фотографических пластинках-стеклянных пластинках, которые использовались в фотографии до того, как была снята пленка 2. 3 _ _ _ _ _ _ _ пластинки были завернуты в толстую черную бумагу, чтобы защитить их от света, через некоторое время Беккерель обнаружил, что они были открыты, так же, как если бы они лежали на солнце. Он спрашивал себя, как это случилось. Он повторил эксперимент и в конце концов пришел к выводу, что соль урана испускает неизвестные лучи, похожие на рентгеновские, которые могут проходить через толстую черную бумагу. Таким образом, радиоактивность 7 _ _ _ _ _ обнаружена. Эта история демонстрирует некоторые важные качества ума ученого: желание понять, почему что-то происходит так, как оно происходит, и воображение, которое сделало Беккереля 8 новым, оригинальным объяснением. В 1903 году Анри Беккерель получил Нобелевскую премию по физике за свое открытие.
In 1896 the French physicist Antoine Henri Becquerel (was) investigating uranium salts. He accidentally left a bit of uranium lying on some photographic plates - glass plates which were used in photography before film was (invented).
(Because*) the plates were wrapped in thick black paper to protect them from light, after some time Becquerel found out that they had been exposed, just as if they had been lying in the sun. He asked himself how this (had) happened. He repeated the experiment and finally (came) to the conclusion that the uranium salt emitted unknown rays, similar (to) X-rays, which could pass through thick black paper. In this way radioactivity (was) discovered.
The story shows some important qualities of a scientist's mind: the desire to understand why something happens the way it does, and the imagination which made Becquerel (think) of a new, original explanation. In 1903, Henri Becquerel won the Nobel (prize) in Physics for his discovery.
1896 году французский физик Антуан Анри Беккерель 1 _ _ _ _ _ исследовал соли урана. Он случайно оставил немного урана лежащим на некоторых фотографических пластинках-стеклянных пластинках, которые использовались в фотографии до того, как была снята пленка 2. 3 _ _ _ _ _ _ _ пластинки были завернуты в толстую черную бумагу, чтобы защитить их от света, через некоторое время Беккерель обнаружил, что они были открыты, так же, как если бы они лежали на солнце. Он спрашивал себя, как это случилось. Он повторил эксперимент и в конце концов пришел к выводу, что соль урана испускает неизвестные лучи, похожие на рентгеновские, которые могут проходить через толстую черную бумагу. Таким образом, радиоактивность 7 _ _ _ _ _ обнаружена. Эта история демонстрирует некоторые важные качества ума ученого: желание понять, почему что-то происходит так, как оно происходит, и воображение, которое сделало Беккереля 8 новым, оригинальным объяснением. В 1903 году Анри Беккерель получил Нобелевскую премию по физике за свое открытие.
1 А) был Б) был бы в) Был бы Г) был бы
2 а) открыл Б) изобрел в) наблюдал Г) нашел
3 А) Потому Что Б) Когда В) Хотя Г) Однако
4 А) был Б) был в) имел г) имеет
5 а) пришел б) пошел В) сделал Г) сделал
6 а) чем б) нравится С) до Г) с
7 А) - Б) был в) Был бы Г) был бы
8 а) мысль Б) мышление в) думать г) думать
9 А) Премия Б) Приз В) Награда Г) Цена
Объяснение: