1) Unknown elect Marriage of parents of Lermontov of rich successor M. M. Arsenyeva (1795-1817) and army captain Yu. P. Lermontov (1773-1831) was unsuccessful. The early death of mother and quarrel of the father with grandmother E.A.Arsenyeva hard affected formation of the identity of the poet. Lermontov was brought up at the grandmother in Tarkhana's manor of the Penza province; I got an excellent house education (foreign languages, drawing, music). The romantic cult of the father and the corresponding treatment of the family conflict were reflected later in dramas Menschen und Leidenschaften ("People and passions", 1830), "The strange person" (1831). Are significant for Lermontov's formation and the legend about the legendary founder of his sort the Scottish poet Thomas Lermonte. Trips belong to strong impressions of the childhood to the Caucasus (1820, 1825). With 1827 Lermontov lives in Moscow. It is trained in the Moscow university noble board (September 1828 March, 1830), is later at the Moscow university (September 1830 June, 1832) on moral and political, then verbal office. Lermontov's early poetic attempts testify to hazardous and unsystematic reading preromantic and romantic literature: along with J. G. Byron and A.S. Pushkin for him F.Schiller, V. Hugo, K.N. Batyushkov, philosophical lyrics любомудров are important; in verses the mass of the borrowed lines (fragments) from compositions of the most different authors from M.V.Lomonosova to modern to it poets. Without thinking of itself the professional writer and without seeking to be printed, Lermontov keeps the undercover lyrical diary where strangers, sometimes contrast formulas serve as expression of the intimate truth about the great and not understood soul. Endured in E.A.Sushkova, N.F.Ivanova's 1830-32 hobbies, Century. And. Lopukhina become a material for the corresponding liriko-confessionary cycles where the eternal, tragic conflict is behind concrete circumstances. At the same time there is a work on romantic poems from frankly imitative "Circassians" (1828) to quite professional "Izmail-beya" and "Litvinki" (both 1832), testifying to assimilation of a genre (bayronovsko-Pushkin) canon by Lermontov (exclusiveness of the main character, composition "vershinnost" ", an innuendo" a plot, exotic or historical color). By the beginning of the 1830th the "main" heroes of poetic system of Lermontov, correlated to two different vital and creative strategy, with two treatments of own personality are found: the fallen spirit which consciously damned the world and has chosen the evil (the first edition of the poem "Demon", 1829), and innocent, pure soul the sufferer dreaming of freedom and natural harmony (the poem "Confession", 1831, been a poem "Mtsyri" prototype). Contrast of these treatments doesn't exclude the internal relationship providing an intense antitetichnost of characters of all main lermontovsky characters and complexity of an author's assessment. 2) подели на 18 и 14 так надо читать во втором на 18 и 41 и так всегда
1. Вход на праздник осуществляется строго по предварительной регистрации (так как продукты закупаются заранее). Количество участников ограничено!
2. Все гости обязаны соблюдать общественный порядок и правила пожарной безопасности. Людей, не желающих мириться с нашими правилами, мы попросим покинуть наш праздник.
3. Территория праздника объявляется свободной от употребления алкоголя, курения, мата и других злоупотреблений. Также наш праздник свободен от религиозной, политической и иной пропаганды.
4. Гости размещаются в двух палаточных лагерях: с детьми (чтобы иметь возможность уложить их спать вовремя) и без детей (чтобы петь и танцевать хоть до рассвета).
5. Одноразовая пластиковая посуда крайне не приветствуется! Позаботьтесь о том, чтобы на каждого человека имелась походная кружка, тарелка и ложка.
6. Мыться или мыть посуду в реке синтетическими моющими средствами категорически запрещено! Используйте только натуральные средства: золу, песок, мыльные орехи, горчицу.
7. Убедительная ко всем гостям: сортируйте мусор на органические отходы (потом мы их зароем в компостной яме) и неорганический мусор (складывать в полиэтиленовые мешки и вывозить с собой).
8. Также просим внимательно следить за пожарной безопасностью: не оставляйте открытый огонь без присмотра, тем более, если рядом находятся дети.
9. Организаторы не несут ответственности за здоровье и сохранность вещей гостей праздника: вы посещаете мероприятие под свою полную ответственность. Уважаемые родители, следите за своими детьми: особенно это касается купания в реке!
10. Если вы решили взять с собой собаку, она должна быть на поводке и с намордником, вне зависимости от размера, породы и воспитания.
11. Возврат денег за приобретенные заранее билеты производится с удержанием 10% от стоимости билета, которые покроют организационные расходы.
12. Организаторы оставляют за собой право по необходимости вносить изменения в программу.
Marriage of parents of Lermontov of rich successor M. M. Arsenyeva (1795-1817) and army captain Yu. P. Lermontov (1773-1831) was unsuccessful. The early death of mother and quarrel of the father with grandmother E.A.Arsenyeva hard affected formation of the identity of the poet. Lermontov was brought up at the grandmother in Tarkhana's manor of the Penza province; I got an excellent house education (foreign languages, drawing, music). The romantic cult of the father and the corresponding treatment of the family conflict were reflected later in dramas Menschen und Leidenschaften ("People and passions", 1830), "The strange person" (1831). Are significant for Lermontov's formation and the legend about the legendary founder of his sort the Scottish poet Thomas Lermonte. Trips belong to strong impressions of the childhood to the Caucasus (1820, 1825). With 1827 Lermontov lives in Moscow. It is trained in the Moscow university noble board (September 1828 March, 1830), is later at the Moscow university (September 1830 June, 1832) on moral and political, then verbal office. Lermontov's early poetic attempts testify to hazardous and unsystematic reading preromantic and romantic literature: along with J. G. Byron and A.S. Pushkin for him F.Schiller, V. Hugo, K.N. Batyushkov, philosophical lyrics любомудров are important; in verses the mass of the borrowed lines (fragments) from compositions of the most different authors from M.V.Lomonosova to modern to it poets. Without thinking of itself the professional writer and without seeking to be printed, Lermontov keeps the undercover lyrical diary where strangers, sometimes contrast formulas serve as expression of the intimate truth about the great and not understood soul. Endured in E.A.Sushkova, N.F.Ivanova's 1830-32 hobbies, Century. And. Lopukhina become a material for the corresponding liriko-confessionary cycles where the eternal, tragic conflict is behind concrete circumstances. At the same time there is a work on romantic poems from frankly imitative "Circassians" (1828) to quite professional "Izmail-beya" and "Litvinki" (both 1832), testifying to assimilation of a genre (bayronovsko-Pushkin) canon by Lermontov (exclusiveness of the main character, composition "vershinnost" ", an innuendo" a plot, exotic or historical color). By the beginning of the 1830th the "main" heroes of poetic system of Lermontov, correlated to two different vital and creative strategy, with two treatments of own personality are found: the fallen spirit which consciously damned the world and has chosen the evil (the first edition of the poem "Demon", 1829), and innocent, pure soul the sufferer dreaming of freedom and natural harmony (the poem "Confession", 1831, been a poem "Mtsyri" prototype). Contrast of these treatments doesn't exclude the internal relationship providing an intense antitetichnost of characters of all main lermontovsky characters and complexity of an author's assessment. 2) подели на 18 и 14 так надо читать во втором на 18 и 41 и так всегда
2. Все гости обязаны соблюдать общественный порядок и правила пожарной безопасности. Людей, не желающих мириться с нашими правилами, мы попросим покинуть наш праздник.
3. Территория праздника объявляется свободной от употребления алкоголя, курения, мата и других злоупотреблений. Также наш праздник свободен от религиозной, политической и иной пропаганды.
4. Гости размещаются в двух палаточных лагерях: с детьми (чтобы иметь возможность уложить их спать вовремя) и без детей (чтобы петь и танцевать хоть до рассвета).
5. Одноразовая пластиковая посуда крайне не приветствуется! Позаботьтесь о том, чтобы на каждого человека имелась походная кружка, тарелка и ложка.
6. Мыться или мыть посуду в реке синтетическими моющими средствами категорически запрещено! Используйте только натуральные средства: золу, песок, мыльные орехи, горчицу.
7. Убедительная ко всем гостям: сортируйте мусор на органические отходы (потом мы их зароем в компостной яме) и неорганический мусор (складывать в полиэтиленовые мешки и вывозить с собой).
8. Также просим внимательно следить за пожарной безопасностью: не оставляйте открытый огонь без присмотра, тем более, если рядом находятся дети.
9. Организаторы не несут ответственности за здоровье и сохранность вещей гостей праздника: вы посещаете мероприятие под свою полную ответственность. Уважаемые родители, следите за своими детьми: особенно это касается купания в реке!
10. Если вы решили взять с собой собаку, она должна быть на поводке и с намордником, вне зависимости от размера, породы и воспитания.
11. Возврат денег за приобретенные заранее билеты производится с удержанием 10% от стоимости билета, которые покроют организационные расходы.
12. Организаторы оставляют за собой право по необходимости вносить изменения в программу.