с английским
1. There are 15 mistakes in the exercise. Find and correct them. Type your text below.
TWO FRIENDS
Two friends went to a trip to London. In London they went into a restaurant for a dinner. On a table stood a jar of a mustard. Not having seeing the mustard before, one of them took big spoonful into his mouth. The tears immediately filled his eyes. His friend asked him what he crying about. “I am crying at a thought of my father who hanged 20 years ago”.
They continued eating and soon the other traveler also took big dose of mustard. When he does so, tears ran down his cheeks too. “What do you cry about?” asked his friend. “Oh, I cry because you was not hanged many years ago with your father”, was the answer.
Прочитати та зробити завдання
INTRODUCTION : BRITISH GAMES?
People have played games from the ancient Egyptians to the Eskimos and the origins of most sports are lost in time. However, we know when and where sports were first organized. The first rules were written down in Britain. When in the 19th century the British sent soldiers, engineers and businessmen across their Empire .the world began to play by British rules.
The Romans brought football to Britain , but the rules of modern football were written in the tavern in London in 1863. The first game ended nil nil. Only 9 years later the first international game was played. The result was nil nil too.How football became the most popular game in the world?
In 1823 a boy William Webb was playing a game of football at his school , Rugby. He picked up the ball and began to run. This was against rules. The boy created a new sport- rugby football. Great story. But it is not true. In fact the rules of rugby were written in 1871. They say, rugby is a game for hooligans played by gentlemen, football is a game for gentlemen played by hooligans.
Cricket came from Asia. But they played cricket in England for 700 years. It was so popular that the king thought it was a danger to national security and cricket was banned. The rules date from 1744.
Tennis was popular in monasteries in Europe. Modern tennis became really popular in1875 and the rules were written in1877 to organize the first tournament. The Wimbledon Championship was born!
Scotland is home to the world`s oldest golf courses. The oldest rules were written in Edinburgh in 1744. Even today golfers must behave like gentlemen.
In England in the 17th century teams of one hundred players played hockey. The modern game was born in Eton College in 1860s and in 1890 the rules were agreed on. The British Army brought hockey to India in 1900. Today hockey is a minority sport in England and in India it is a national sport.
Read about the sports and find out when the modern rules were agreed on.
Sport Modern rules
1 Cricket ___1744
2 Golf
3 Football
4 Rugby
5 Tennis
6 Hockey
4. Read the text again and match the sports with sentences 1 – 7.
1 Its popularity is due to another game. __tennis__
2 Fair play is more important in this sport.
3 It was popular in religious communities.
4 A monarch thought it was dangerous for national security.
5 There is a popular myth about the origin of the game.
6 The first official matches didn`t have very good results.
7 Now it is more popular in another country than in England.
5. Find English equivalents in the text.
стародавні єгиптяни (3) the ancient Egyptians
загубилися у часі (4)
солдати, інженери та бізнесмени (4)
за британськими правилами (3)
закінчилась 0-0 (3)
гра для хуліганів (4)
була заборонена (2)
організувати перший турнір (5)
найстаріші у світі майданчики для гольфу (5)
повинні поводитись, як джентльмени (4)
не популярний спорт (3)
Часть 1
Однажды мама получила письмо от моей бабушки. Она была больна, и попросил маму приехать к ней. "Возьмите вашу сестру в школу с вами", сказала моя мать мне.
"Она не может сидеть на месте (спокойно) в течение пяти минут", сказал я.
"Я могу сидеть на месте", сказал, что моя младшая сестра.
Моя мать написала письмо моим учителем. Мой учитель ответил:
"Да, Нэнси может прийти в школу, если она хорошая девочка."
Моя сестра была очень счастлива. Вы знаете, что она сделала? Она нашла старую сумку моего отца и положил карандаш и блокнот в сумку. Она была очень хорошей девочкой.
Утром она встала рано. Она вымыла лицо и шею и быстро оделся. После завтрака моя мать пошла к бабушке, и мы пошли в школу.
2. ответьте на вопрос: Что учитель сказал?
3. Скажем в правильном порядке (в правильном порядке), что Нэнси сделала:
- Нашел мешок;
- Вымыла лицо и шею;
- Пошел в школу;
- Была хорошей девочкой;
- Встал рано.
4. Прочитайте часть 2 и сказать:
Что учителя дать Нэнси?
Часть 2
Наши занятия начались в 9:00. Но мы пришли во двор школы раньше (раньше). Моя сестра сказала: "Доброе утро!" всем во дворе. Когда мы пришли в класс, учитель сказал:
«Джек болен. Так что ваша сестра может сидеть за столом".
Моя сестра не разговаривали. Она смотрела и смотрела. Она посмотрела на учителя, она посмотрела на школьников и школьниц. Она посмотрела на доске и на фотографии на стене.
Дети открыли свои мешки и вынули свои карандаши и ноутбуков. Моя сестра открыла сумочку тоже. Она достала карандаш и свою записную книжку.
Тогда учитель называется все детские имена. Дети сказали: "Подарок" (здесь). Но она не называла имя моей сестры, потому что она была не учеником. Тогда мой непослушный сестренка встала и сказала:
"Я хочу в подарок (подарок), тоже." Все засмеялись.
Тогда учитель дал ей пластилина ['plaestisi: N] (пластилин). Моя младшая сестра сделала красный цветок, и учитель сказал, что это было очень хорошо.
5. Выбрать и записать правильный ответ: Что делать Нэнси в классе?
а) Она посмотрела на учителя.
б) Она играла с куклой.
C), она сказала "Привет!" для всех.
D) Она не говорила.
6. Прочитайте часть 3 и ответить на вопрос: Что Нэнси рисовать?
Часть 3
Учитель читал нам историю, и моя сестра слушали, тоже. Когда учитель задаваемые вопросы об этой истории, все дети подняли руки. Нэнси подняла руку. И она дала хороший ответ. Учитель сказал: «Твоя маленькая сестра очень умный."
Тогда мы рисовали картины. Я нарисовал дом, дерево и озеро. Но знаете ли вы, что моя сестра обратила?
Она обратила наш учитель. Да, она обратила нашего хорошего учителя. Она обратила ее с очень небольшими глазами и очень длинными черными волосами, и очень большой рот.
"Мне нравятся Ваши картины", сказал, что наш учитель. "Я очень люблю". Тогда все мы пошли в школьный двор и играл там. Мы играли в мяч. Моя младшая сестра играли в мяч, тоже.
Потом мы пошли в класс снова. Мы читаем историю в книге, но моя маленькая сестра не могла читать, так что она заснула (она заснула). Она спала до 4:00, когда уроки закончились, и мы пошли домой.
7. Запишите все, что Нэнси сделала.
РЕЗЮМЕ
И ответ в тексте: Почему Нэнси ходить в школу?
Найди в тексте и прочитай предложения, соответствующие картинке на стр. 184.
Составь план рассказа из следующих предложений:
Все мы пошли в школьный двор и играл там.
Тогда мы рисовали картины.
Моя мать пошла к бабушке.
Она взяла старую сумку отца,
Она встала рано.
Мой учитель дал ей пластилина.
думаю это подойдет))