I study at school, so here is my typical daily routine.
I get up at half past six and go to the bathroom to wash my hands and face. Then I have breakfast that my mum cooks for me. After breakfast I clean my teeth, get dressed and leave home. I usually take a bus to get to my school.
I arrive at school at about 8.15, so I have some time to get ready for my lessons or chat with my friends. I usually have six or seven lessons a day, which means that I sometimes stay at school till three o'clock. Then I take a bus home.
At home I have dinner and - if I have a lot of homework - I start doing it. If there isn't much homework, I watch TV or surf the Net for some time. Then I do my homework and either go for a walk or phone my friends to chat. Sometimes I help my mum — I wash the dishes or do the shopping. At seven in the evening we have supper and then I pack my schoolbag and read a book or listen to music. Sometimes I have to work on my school projects. At nine o'clock I take a shower and go to bed.
Мой рабочий день
Я учусь в школе, вот мой типичный распорядок дня.
Я встаю в половине седьмого и иду в ванную, чтобы умыться. Потом я ем завтрак, приготовленный для меня мамой. После завтрака я чищу зубы, одеваюсь и выхожу из дома. Обычно я добираюсь до школы на автобусе.
Я прихожу в школу примерно в 8.15, поэтому у меня есть некоторое время, чтобы подготовиться к урокам или пообщаться с друзьями. У меня обычно шесть или семь уроков в день, что означает, что иногда я остаюсь в школе до трех часов. Потом я еду на автобусе домой.
Дома я обедаю и - если у меня много домашней работы - я начинаю ее делать. Если домашней работы не много, я некоторое время смотрю телевизор или сижу в интернете. Потом я делаю уроки и иду гулять или звоню друзьям поболтать с ними. Иногда я маме - я мою посуду или хожу за покупками. В семь вечера мы ужинаем, а затем я собираю школьный рюкзак и читаю книгу или слушаю музыку. Иногда мне приходится работать над школьными проектами. В девять часов я принимаю душ и ложусь спать.
My Working Day
I study at school, so here is my typical daily routine.
I get up at half past six and go to the bathroom to wash my hands and face. Then I have breakfast that my mum cooks for me. After breakfast I clean my teeth, get dressed and leave home. I usually take a bus to get to my school.
I arrive at school at about 8.15, so I have some time to get ready for my lessons or chat with my friends. I usually have six or seven lessons a day, which means that I sometimes stay at school till three o'clock. Then I take a bus home.
At home I have dinner and - if I have a lot of homework - I start doing it. If there isn't much homework, I watch TV or surf the Net for some time. Then I do my homework and either go for a walk or phone my friends to chat. Sometimes I help my mum — I wash the dishes or do the shopping. At seven in the evening we have supper and then I pack my schoolbag and read a book or listen to music. Sometimes I have to work on my school projects. At nine o'clock I take a shower and go to bed.
Мой рабочий день
Я учусь в школе, вот мой типичный распорядок дня.
Я встаю в половине седьмого и иду в ванную, чтобы умыться. Потом я ем завтрак, приготовленный для меня мамой. После завтрака я чищу зубы, одеваюсь и выхожу из дома. Обычно я добираюсь до школы на автобусе.
Я прихожу в школу примерно в 8.15, поэтому у меня есть некоторое время, чтобы подготовиться к урокам или пообщаться с друзьями. У меня обычно шесть или семь уроков в день, что означает, что иногда я остаюсь в школе до трех часов. Потом я еду на автобусе домой.
Дома я обедаю и - если у меня много домашней работы - я начинаю ее делать. Если домашней работы не много, я некоторое время смотрю телевизор или сижу в интернете. Потом я делаю уроки и иду гулять или звоню друзьям поболтать с ними. Иногда я маме - я мою посуду или хожу за покупками. В семь вечера мы ужинаем, а затем я собираю школьный рюкзак и читаю книгу или слушаю музыку. Иногда мне приходится работать над школьными проектами. В девять часов я принимаю душ и ложусь спать.
Объяснение:
In 1608 an Englishman whose name was Thomas Coryate visited Italy. He liked the country and noted
down every interesting thing he found. But there was one thing which he found more interesting than
the others. In his diary Thomas wrote, “When the Italians eat meat, they use small forks. They don’t eat
with hands because, as they say , do not always have clean hands”.
Before leaving for England, Thomas Coryate bought a few forks.
At home Thomas gave a dinner party to show the invention to his friends. When the servant brought
the steak, he took out a fork and began to eat like they did in Italy.
Everybody looked at him in surprise. When he told his friends what it was, they all wanted to take a
good look at the strange thing. All his friends said that the Italians were very strange people because
the fork was very inconvenient.
Thomas Coryate tried to prove the opposite. He said it was not nice to eat with one’s fingers because
they were not always clean.
Everybody got angry at that . Did Mr. Coryate think that people inEngland always had dirty hands?
And weren’t the ten fingers they had enough for them?
Thomas Coryate wanted to show that it was very easy to use the fork. But the first piece of meat he
took with the fork fell to the floor. His friends began to laugh and he had to take the fork away.
Only fifty years later people in England began to use forks.
1 Translate the following sentences into Russian:
1
In 1608 an Englishman whose name was Thomas Coryate visited Italy.
2
But there was one thing which he found more interesting than the others.
3
He said it was not nice to eat with one’s fingers because they were not always clean.
4
But the first piece of meat he took with the fork fell to the floor.
2 Answer the questions: ответьте на во и переведите ответы.
1
Why did the Italians eat with the forks?
2
What did he give at home to show the invention of the Italians?
3
Why did his friends begin to laugh?
4
When did people in England begin to use forks?
3 Correct according to the contents of the text :
1
They eat with the hands because, as they say, do not always have clean hands.
2
Everybody got happy at that.
3
Only seventy years later people in England began to use forks.
4
When the servant brought the steak, he took out a knife and began to eat like they did in Italy.
Объяснение:
В 1608 году Италию посетил англичанин по имени Томас Кориате. Ему понравилась эта страна и он отметил
вниз по всем интересным вещам, которые он нашел. Но была еще одна вещь, которая показалась ему более интересной, чем эта.
другие. В своем дневнике Томас писал: "когда итальянцы едят мясо, они используют маленькие вилки. Они ничего не едят
с руками ведь, как говорится, не всегда бывают чистые руки".
Перед отъездом в Англию Томас Кориат купил несколько вилок.
Дома Томас устроил званый обед, чтобы показать свое изобретение друзьям. Когда слуга принес
бифштекс он взял вилкой и начал есть, как это делают в Италии.
Все посмотрели на него с удивлением. Когда он рассказал своим друзьям, что это такое, они все захотели взять его с собой.
хорошенько посмотри на эту странную штуку. Все его друзья говорили, что итальянцы были очень странными людьми, потому что
вилка оказалась очень неудобной.
Томас Кориат пытался доказать обратное. Он сказал, что нехорошо есть пальцами, потому что
они не всегда были чистыми.
Все рассердились на это
ВОТ ТАК