с английским
Тема урока: «Использование информационных технологий в профессиональной деятельности».
1. Прочитайте текст и выполните задания после него письменно.
Numerical control is the automatic control of the machine using a computer and a processing program. Previously, the machine was controlled mechanically. CNC machines are similar to universal machines.In the CNC rack, the part processing is programmed in the programming language. Todaypopular is programming in G-and M-codes.
Consider the process of training students who is trained in the profession of "CNC lathe Operator". The College uses ICT technologies in laboratory and practical classes – this is a simulator of SinuTrain 4.5.in this application, students learn to write programs using both G - and M-codes.
This simulator facilitates the process of training future turners. The teacher projects an image from his laptop onto the blackboard from the projector, where he shows the process of writing a program in the SinuTrain 4.5 simulator. Students also sit at their laptops in this simulator. They repeat the writing of the program for the teacher. And later, having mastered the G-and M-codes, they program themselves.
One of the main advantages of using these ICT technologies is that the simulator can simulate the process of processing a part according to a program written by a student, where he can see what part he eventually got.
2. Верны ли эти утверждения (True/false):
1) Numerical control isn`t the automatic control.
2) CNC machines are similar to universal machines.
3) ICT technologies in laboratory and practical classes aren`t used in the colleges.
4) Turners learn to write programs.
5) Students learn to write programs using both G - and N-codes.
6) Having mastered the G-and M-codes, teachers program themselves.
7) One of the main disadvantages of using these ICT technologies is that the simulator can simulate the process.
3. ответьте на во Выпишите из первого абзаца сказуемые, из второго- подлежащие, из третьего- местоимения, из четвертого- прилагательные.
There are many delicious dishes in the world . Everyone has different tastes . And I want to tell you about my favorite catfish . I really like to eat macaroni and cheese . This is my family 's favorite dish . It is very simple to prepare , and does not require much money .
For him , we will need macaroni and cheese . I think it will not be difficult for every person to cook it .
В мире есть много вкусных блюд . У каждого человека разные вкусы . И я хочу рассказать о своём сомом любимом . Я очень люблю кушать макароны с сыром . Это самое любимое блюдо моей семьи . Готовиться оно очень просто , и не требует больших средств .
Для него нам потребуются макароны и сыр . Я думаю для каждого человека не составит труда это приготовить .
№2 Переведите на русский язык слова:
1. Чтобы лучше узнать
2. Ладони потеют.
3. Чтобы открыть новую школу
4. Разбить лед
5. Чтобы перестать стесняться или чувствовать себя некомфортно.
6. Легко разговаривать
7. Чтобы участвовать в деятельности
8. Наслаждайтесь позитивной энергией.
9. Чтобы быть уверенным
10. Избегать
№3. Переведите идиомы на русский язык и составляйте собственные предложения:
1. Чтобы разбить лед
2. Высказывать свое мнение
3. Быть болью в шее
4. Дерзать кому-то нервы.
5. Держать язык за зубами
6. Свести кого-то с ума
№4. Переведите слова на русский язык (из текста «Как справиться с конфликтом») с.23:
1. Приходить в школу, дома…
2. Чувствовать гнев-разочарование-раздражение-разочарование-грусть.
3. Разобраться с
4. Чтобы изменить ситуацию
5. Кричать-кричать-носить-называть людей по именам-ударить
6. Делать все возможное, чтобы держаться подальше от
7. Разрешение конфликта
8. Чтобы обсудить проблему - остыть счет до десяти - сделать глубокий вдох - представьте
9. Винить-обвинять
10. «Ты всегда мной командуешь»
11. Внимательно слушать
12. Будьте гибкими и открытыми.
. Перевести предложения на английский. Используйте Present Simple в предложениях 1-3 и Present Perfect в предложениях 4-8: