с английским Вставьте в предложения some/something/somebody, any/anything/anybody, no/nothing/nobody.
1. Is there … cheese in the fridge? – Yes, there is …
2. Did you buy … yesterday? – No, I bought …
3. There isn’t … juice. … has drunk it. Would you like … cola?
4. Is there … at home? – It’s dark, I think there is …
5. Can I have … to eat? – I’m afraid, we have … meal here.
Вставьте в предложения much, many, little, few.
1. I have … furniture in my room.
2. I can’t make a cake. There is … flour at home.
3. Have you read … English books?
4. There is … light in that room because there … small windows .
5. She talks ... but does …
Раскройте скобки. Поставьте глагол в правильную форму.
1. She (to have) her own house.
2. On Sunday I usually (to visit) my granny.
3. Last year we (to go) to the seaside.
4. There (to be) a bathroom in my flat.
5. Did you (to like) her new dress?
6. While we (to read) our teacher (to check) our exercise-books.
7. Where (to be) Dan and Pete? – They (to have) dinner at a restaurant.
8. I just (to buy) a present for my friend.
9. At 5 p.m. yesterday he (to play) computer games.
10. (to have) she breakfast yet?
1)
:
образование является одной из самых обсуждаемых тем в настоящее время. некоторые люди считают, что это самая значительная собственность, которую человек может когда-либо иметь, у других есть другое мнение. лично я считаю, что образование важно для людей. во-первых, она приносит людям особые знания, которые полезны в повседневной жизни. например, человек должен знать , чтобы делать покупки или платить за коммунальные услуги. во-вторых, сфера образования людям социализироваться. трудно вести беседу с человеком, который не имеет никаких базовых знаний в области , искусства, экологии и биологии. однако некоторые люди , что обладание образованием совершенно незначительно для людей, тогда как семья для них-самое главное. подводя итог, несмотря на то, что многие люди не считают, что образование может быть полезным, у меня есть другое мнение. я убежден, что она играет значительную роль в жизни людей.
:
education is one of the most discussed topics nowadays. some people believe it is the most significant ownership a person can ever have, others have a different opinion. personally, i think education is extremely important for people. firstly, it brings people special knowledge that is very useful in everyday life. for instance, a human needs to know mathematics to do shopping or to pay for utilities. secondly, a domain of education helps people to socialize. it is difficult to make a conversation with a person who does not have any basic knowledge in literature, art, ecology and biology. however, some people claim that the possession of education is totally insignificant for people, whereas family is the most important thing for them. to sum up, despite the fact that many people do not believe having an education can be helpful, i have a different opinion. i am convinced that it plays a considerable role in human lives.
2)
:
самое первое - повысила бы зарплаты школьным учителям и преподавателям вузов. из-за такого издевательства властей, молодые кадры не идут в педагогику. дорабатывают только опытные мастодонты. а что будет, когда все они уйдут на пению? кто будет учить школьников и студентов?
второе - начиная с пятого класса, предоставила бы выбор предметов. например, ребенок имеет гуманитарный склад ума и ему языки. почему он должен гробить свою жизнь на и , ели абсолютно точно не свяжет с этими предметами свою жизнь и в будущем они ему не пригодятся? в старших классах сейчас по 17-20 предметов, такая нагрузка совершенно не нужна.
если бы я была министром образования, я бы жестко контролировала коррупцию. как я уже сказала, зарплаты учителей были бы в разы выше и думаю, что взяточничество стало бы редким явлением.
если бы я была министром образования, то на все образовательные посты назначила компетентных сведущих людей. а учебники писать бы доверила только людям с опытом преподавания. а то есть такие кадры: ни дня в образовании не работали, а строчат такие учебники, что в шоке и учителя, и родители, и ученики.
:
first of all, it would raise the salaries of school teachers and university professors. because of such mockery of the authorities, young cadres do not go to pedagogy. modify only experienced mastodons. and what will happen when they all go to sing? who will teach schoolchildren and students?
the second-starting with the fifth grade, would provide a choice of subjects. for example, a child has a humanitarian mentality and is given languages. why should he waste his life on mathematics and physics, unless he absolutely connects his life with these subjects and in the future they will not be useful to him? in high school there are now 17-20 subjects, such a load is absolutely not necessary.
if i were the minister of education, i would tightly control corruption. as i said, teachers ' salaries would be many times higher and i think bribery would become very rare.
if i were minister of education, i would appoint competent, knowledgeable people to all educational posts. and books to write would trust only to people with teaching experience. and that is such shots: day in education didn't work, and scribble such textbooks that in shock both teachers, and parents, and pupils.
ответ:
богемное дитя, любимчик мартина скорсезе, кристофера нолана и квентина тарантино, лауреат премии «оскар» за лучшую мужскую роль и «золотой малины» за худшую, актер, продюсер, кумир миллионов женских сердец и завидный холостяк – это все леонардо ди каприо.
леонардо – единственный ребенок ирмелин инденбиркен и джорджа ди каприо. на момент их знакомства они были студентами, позже она работала секретарем в суде, а он стал дистрибьютором комиксов и сам рисовал, некоторые эксперты считают, что он внес вклад в «комиксовую революцию 60-х».
еще до рождения, в материнской утробе, будущая звезда обозначила свое отношение к искусству. плод начал толкаться в материнском лоне, когда та любовалась творениями леонардо да винчи во флорентийской галерее уффици. джордж решил, что его нерожденный сын подает сигнал – его зовут леонардо! так что когда 11 ноября 1974 года в лос-анджелесе на свет появился мальчик, ему дали имя леонардо вильгельм ди каприо.
в родословной актера есть итальянские, , а также корни. его бабушку по материнской линии зовут елизавета смирнова. еще девочкой, спасаясь от последствий революции, она с родителями бежала в германию. женщина ассимилировалась, сменила имя на хелен, вышла замуж за немца и взяла фамилию инденбиркен, но не забыла родную речь. мама леонардо родилась в 1943 году, в разгар второй мировой войны, прямо на полу бомбоубежища. семья инденбиркен никогда не поддерживала зверства нацистов и в 1955, как только выдалась возможность, эмигрировала в нью-йорк.
bohemian child, favorite of martin scorsese, christopher nolan and quentin tarantino, winner of the academy award for best actor and golden raspberry award for the worst, actor, producer, idol of millions of female hearts and an enviable bachelor - these are all leonardo dicaprio.
leonardo is the only child of irmeline indenbirken and george dicaprio. at the time of their acquaintance, they were students, she later worked as a secretary in court, and he became a distributor of comics and drew himself, some experts believe that he contributed to the “comic book revolution of the 60s”.
even before birth, in the mother’s womb, the future star outlined her attitude to art. the fetus began to hustle in the mother's bosom when she admired the works of leonardo da vinci in the uffizi florentine gallery. george decided that his unborn son was signaling - his name was leonardo! so when a boy was born in los angeles on november 11, 1974, he was given the name leonardo wilhelm dicaprio.
the actor’s pedigree has italian, german, and russian roots. his maternal grandmother is elizabeth smirnova. as a girl, fleeing the consequences of the revolution, she fled to germany with her parents. the woman assimilated, changed her name to helen, married a german and took the surname indenbirken, but did not forget her native speech. leonardo's mother was born in 1943, at the height of world war ii, right on the floor of the bomb shelter. the indenbirken family never supported the nazi atrocities and emigrated to new york in 1955, as soon as the opportunity was given.