С. i. подчеркните в предложениях сказуемое и определите его видо-временную форму. переведите предложения на язык. обратите внимание на особенности перевода пассивных конструкций. a) 1. many of the innovative features have already been tried and tested in earlier models. 2. while large business has been cutting back employment, small business has been creating new jobs. b) 1. many of these substances are not affected by atmospheric oxygen. 2. programs of forestry education are offered by secondary schools and by the swedish university of agricultural sciences. ii.подчеркните participle i и participle ii и установите их функции, то есть укажите, являются ли они определением, обстоятельством или частью сказуемого. переведите предложения на язык. 1. the pulp industry imports part of the wood required and also recycles paper. 2. while marking the trees are also checked for the quality of the stems. 3. if required, medical and safety equipment must be provided for employees. 4. the person planning a new firm should have very definite ideas about profits, financing and so on. 3. выпишите из абзаца 5 слов с различными суффиксами (префиксами). переведите их исходное и производное слово,выделите суффикс (префикс). syktyvkar is also a significant scientific centre. here the komi scientific centre of the urals department of the russian academy of sciences is situated. the research institutions of our city make a great contribution into science and economy. the syktyvkar university, the teachers’ training institute and the forest institute enroll thousands of students and provide our republic with young professionals for different spheres of human activities. there are many secondary and vocational schools here too.
1. a
2. -
3. -,a
4. a
5. -
6. a
7. the,the
8. the
9. the,the
10. -
11. the,the
12. -
13. -
14. -
15. the,the
16. the
Объяснение:
1.This is a clock. 2. This is Kiev. 3. Kiev is a big city. 4. Mary is a girl. 5. She is my sister. 6. This is a room. 7. Is the newspaper in the bag? 8. She is in the room. 9. Is the teacher in the classroom? 10. Is your room large? 11. Is the pen in the bag? 12. Are you students? 13. My friend has children. 14. Sportsmen are always in good form. 15. The children we saw in the street are schoolboys. 16. She lives in the 1st street.
С самого утра шёл снег.
Пух ожидал увидеть Пятачка, греющего ноги у камина, но к его удивлению
он увидел, что дверь была открыта и чем больше он вглядывался внутрь, тем больше он был уверен, что Пятачка нет дома.
"Вот, что я сделаю, - подумал Винни. - сначала я пойду домой и посмотрю сколько времени и, может быть, повяжу себе шарф на шею, а затем я пойду к Эйору (?) и спою ему мою новую гуделку.
Он прибежал к своему дому. Когда он открыл дверь, он увидел Пятачка, сидящего на его лучшем кресле. Тот выглядел так, как будто сидел здесь очень долгое время.
"Привет, Пятачок. Я думал, что тебя не было дома"
"Нет, Винни, это тебя не было дома, а я здесь сижу уже целый час."
Винни посмотрел на часы, которые остановились уже как неделю назад на без пяти минут одиннадцати.